Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Idag gick det inte alls bra med mina små ledarskapsövningar! :( Jag har ett treårigt halvblodssto som jag på senare tid har börjat rida...
Svar
17
· Visningar
1 529
Senast: Snorpan
·
Träning Har precis kommit hem från stallet och nu är mitt självförtroende så nerkört i botten som det någonsin kan bli känns det som :( :cry...
2
Svar
26
· Visningar
2 553
Senast: Snorpan
·
L
Ridning Alla vill vi väl ha hästar som reagerar för blotta tanken. Tror vi, tills vi har prövat, och märker att vi själva tyvärr inte är lika...
Svar
11
· Visningar
1 690
Senast: lilla_mamma
·
Träning Hej! Hoppas jag slipper få någon tråkig diskussion om hur bra f.d travare är som ridhästar nu.... Undrar bara vad ni har för...
Svar
10
· Visningar
1 420
Senast: caballus
·
Träning Valde att plocka ur släpet och transportera henne själv. Fölis gick rakt på. Stod framåtvänd och ÅT hela resan. helt cool, inte ens...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: caballus
·
A
Träning När jag köpte min häst gick han på med en gång. sedan lastade jag honom vid byte av stall, gick också utan problem. Sedan var jag...
Svar
3
· Visningar
1 006
Senast: Qudexco
·
C
Träning Om han nu åkt flera gånger... Bara hem FRÅN roliga ställen dit vi ridit... 3 gånger Varför blåvägrar han nu? :confused: Det tog sin tid...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: skumpan2000
·
Ridning Jag har för en liten tid sen gått och köpt mig en damsadel. Nu tycker jag det är dags att sy mig en tjusig dräkt. Är det någon som vet...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Svartfot
·
S
Träning Har varit och kollat på en ponny till dottern som verkar helt perfekt. Den enda nackdelen är att han är lite knölig att lyfta bakbenen...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 291
Senast: break_a_leg
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 757
Senast: TomasN
·
S
Träning Jag är medryttare till en islänning sedan 2 månader tillbaka. Han har ganska mycket trams för sig, han testar mycket och går på snedden...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Nightrider
·
Träning 6½ månaders föl. Avvand sedan 2 veckor. Går med en valack hon gått med sen hon föddes. De två är som ler och långhalm och han är helt...
2
Svar
20
· Visningar
2 406
Senast: Alexandra_W
·
Träning Vad ska man göra när man har en häst som hotar en jämt och ständigt? Så fort det inte passar henne så hugger hon i luften bredvid mej...
2
Svar
33
· Visningar
2 390
Senast: Rikkan
·
F
Ridning Jag brukar rida ett d-ponny sto.hon är ganska svårriden och det är inte ofta hon jobbar ordentligt...När man börjar rida är on stel som...
Svar
5
· Visningar
1 512
Senast: SabinaOchSara
·
T
Träning Min häst bara går iväg någon annanstans så fort jag ska träna ledarskap utan grimskaft :(. Undrar hur jag ska göra... :confused: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 045
Senast: Fresting
·
Q
Träning Jag har problem med en islänning för när man ska kratsa hovarna försöker han lägga sig ner!! Han är bara 3 år så jag förstår att han...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: Kokopelli
·
Träning Om lite drygt en vecka ska jag åka till klinik med mitt då 6 månader gamla hingstföl. Han är inte avvand då, så mamma ska också följa...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Kassiopeja
·
F
Träning Har ett sto som är 4 månader som har blivit tjurig och inte alls så social som hon har varit innan. Vet inte vad som har hänt, hoppas ju...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: martha
·
B
Träning Hej! Har en åring hemma (ett sto) som stegrar sig till och från hagen. Gör mycket led övningar med henne för att komma ifrån det här...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Hur lång tid tar det innan hingstbeteende försvinner efter en kastration? :banana:
Svar
10
· Visningar
1 065
Senast: Domaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp