Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Nu kan inte ha kvar Sazzie längre, hon har verkligen blivit värre än nånsin ,när jag skrev och berättade om henne här får någon månad...
Svar
11
· Visningar
1 472
Senast: ScissorHands
·
L
Träning För på sju månader har jag kört in min lilla shettis, som jag sköter! Han har lärt sig respektera människor, vilket han inte gjorde...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: Tviggy1081
·
E
Ridning Plöjde igenom BBs Kandarbok igår för femtielfte gången. Lika roligt varje gång! :d Varje gång lyckas jag hitta nåt som jag inte läst...
Svar
5
· Visningar
1 804
Senast: true_blue
·
T
Träning Har en vallack som alltid varit ganska låg i rang. Sedan tre månader går han ihop med två ston varav det ena är mycket över honom i rang...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: fejko
·
H
Träning Rider en häst som kickar ibland då man borstar henne. Inte ofta. hon kan även kicka då man ska kratsa bakhovarna. När man ska sadla...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: Hannzo
·
Träning Min medryttare tycker att hästen hon lånar är lite tråkig. Han är lat och tycker inte om att springa eller att busa, vilket min stora...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Horsewhisperer
·
G
Ridning Red lektion igår för en AR/barock tränare. Det var jättekul och gick väldigt bra faktiskt. Detta var i princip min första riktigt...
2
Svar
33
· Visningar
2 985
Senast: Jegra
·
R
Träning Annars är mitt sto jävligt duktig som kan knäppa upp snännena fram på sitt täcke och gjordarna och ett bensnöre.Tack och lov verkar...
Svar
15
· Visningar
1 323
Senast: Boll
·
Träning För att bli mer liksidig som ryttare? Upptäckte igår när jag red hur otroligt ojämn jag är i mina sidor, inte konstigt att min totto är...
2
Svar
23
· Visningar
3 459
Senast: puckis
·
B
Träning Jaha, så har kylan kommit och alla elektriska stötar likaså. Frisyren påminner mer om en påfågel, håret står rätt ut och allt man tar i...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Hannely
·
Träning Behöver snabba tips på uppmärksamhetsfrämjande skrittaktiviteter som kan utföras från marken, något i stil med shettisagility, att...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: sante
·
P
Träning Ska åka och hämta ett föl som vi köpt.Fölet är ca 5 månader och har aldrig varit ifrån sin mamma.Uppfödaren säger att de alltid gjort så...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Mitrolle
·
Ridning Dressyrsadel mot \"barock\"- Finns det? Jag har precis börjat med barock & måste skaffa en ny sadel till min häst, jag vill inte släppa...
Svar
18
· Visningar
2 668
Senast: Uddi
·
P
Träning Hej jag har köpt ett pampigt tinker sto på fem år, som jag nu tänkte börja rida in. Hon har bara varit i Sverige några dagar. Igår la...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: lil-sis
·
H
Träning är medryttare på en c-ponny som är 3 år som jag har ridit in hela sommaren..!! 3:åringen är ett nervöst sådan och med mycket slit och NH...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: cilvia
·
B
Träning Är f.n i 20:e veckan och längtar redan tillbaka till ridningen. Jag slutade rida för ett par veckor sedan. Dumt att riskera fostret. Nu...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: ankans
·
H
Träning HAr min häst utlånad på foder, fodervärden sa upp kontraktet för drygt en vecka sen så min lilla polle kommer hem om ca 1 månad :love...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 558
Senast: Hästen
·
S
Träning Var på hoppträning igår och allt gick jätte bra :) Sen när madammen skulle åka hem så..nej.. hon ville inte gå in i transporten! vi stog...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: tretjak
·
P
Träning \"harighet\" vid hantering av hästar... Vad gör man åt "harighet" vid hantering? Jag rider numera bara en gång i veckan - med andra ord...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: sante
·
Träning Har ni några bra tips? Pållan har ju tidigare stått själv ett tag men nu har ju hon en kompis.Nu vill jag att hon ska kunna stå själv...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp