Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Håller på att rider in/till en 5 årig arabtös som har lite egna ideer. Tjejen som "satt" in henne missade dock enligt mig en ganska...
Svar
1
· Visningar
918
Senast: elronne
·
T
Träning Det har kommit en ny häst till min kompis lilla stall. Det finns ett sto och en val. och nykomlingen är en val. Nu är det så att stoet...
Svar
1
· Visningar
940
Senast: Nafayette
·
K
Träning Jag har köpt en alldeles egen häst, och undrar över några saker: hur gör man när man anländer med hästen till stallet, ska man in i...
Svar
9
· Visningar
5 819
Senast: Summerflower
·
Träning lämnade Sessan jordelivet.. Efter 11 års runtflackande i detta land så fick hon ro... Gud nåde den som säljer en sjuk häst...
Svar
3
· Visningar
1 542
Senast: Summerflower
·
L
Träning ...Igår duschade och schamponerade jag min häst ... Jag stängde ala dörrar så det inte skulle blåsa.. och sen satte jag på lagom varmt...
2
Svar
20
· Visningar
2 466
Senast: Poxz
·
Y
Träning Igår lasttränade jag mitt föl. Han gick rätt in vilket var väldigt skönt! :love: Men någre frågor och funderingar dök upp! När jag...
Svar
3
· Visningar
1 370
Senast: yez
·
Träning Mitt stora, klumpiga och ouppmärksamma sto backade rätt OK idag, det var stundtals segt och ovilligt, men ibland helt godkänt och...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: caballus
·
N
Träning Hu mycket kan man \"köra\" med en unghäst? Ni som har/haft unghästar som ni tränar/tävlar.Hur mycket kan man tävla då? Vilken ålder är...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: Oscar
·
Träning Om följden av ouppmärksamhet är olydnad kan man ju "bestraffa" olydnaden, men om det inte finns någon konkret olydnad, vad gör man då?
Svar
2
· Visningar
946
Senast: brom
·
M
Träning När jag köpte min häst var han 4 år och gick ensam i en hage fr han var utmobbad av de andra. Han kom till mig och hans hagkompis blev...
Svar
5
· Visningar
974
Senast: bengall
·
P
Träning Jag har börjat rida ett 9årigt varmblodssto som är jättegulligt på alla sätt och vis,men problemet är att hon inte lyssnar på mig. Jag...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: bengall
·
Träning 1. Vet ni någonstans där jag kan läsa om seven games på nätet? Eller vill ni förklara kärnan i dessa "lekar" för mig? 2. Vad tycker ni...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Cattis_E
·
B
Träning Hej! Jag tränar väldigt mycket NH med mina hästar. Alla hästar utom en går på transporten utan problem. Jag har åkt en del med denna...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning Har läst två av hans böcker; "Mannen som tar hänsyn till hästar" och "En bra häst har aldrig fel färg". Jag tycker dom är underbara...
2
Svar
20
· Visningar
2 362
Senast: Mulen
·
B
Träning tjena. När ja borstar (särskilt under magen) blir min sköthäst väldigt irriterad, han är annars genomsnäll och har aldrig bitit mig. men...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning Ha ha! I söndags gick det! :bump: Han gick in i transporten utan krångel och fick åka hem från en tävling!! (blev riden dit) Grattis...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: cindypindy
·
M
Träning Det är något som behövdes igår kväll. När jag kom till hagen längst bort för att ta in shettisarna stod de och väntade. De var helt...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: strumpan
·
B
Ridning jag undrar om det är möjligt att kombinera engelsk dressyr (ridskole)och akademiskt... jag hade en kund som sa att när hon på ridskolan...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 076
Senast: Calazirya
·
S
Träning Pa den lilla ridskolan dar jag gar tilldelas jag ofta ett sto som nyper ordentligt om hon kommer at nar jag ska sitta upp, hur blir man...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: Horsewhisperer
·
K
Träning Hej! Jag sköter två shettisar. En av dem är väldigt jobbig att leda ut i naturen då han drar sig till gräset hela tiden. jag har försökt...
2
Svar
24
· Visningar
2 165
Senast: blåvinge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp