Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Har funderat på det där att få bättre gångarter och steg i hästen. Det finns ju en metod att nån går och pekar till hästen med spö på...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: TittiD
·
Ridning Vet inte vad jag ska göra! Har en foderponny- valack 1,39 cm född -98. Är väldigt svårriden, inte den bästa exteriören (hög manke...
2
Svar
31
· Visningar
2 904
Senast: noble art
·
A
Ridning har som sagt en travare som är lite svår att rakrikta, dvs, få han att gå längs en rak linje me hela kroppen..mest när jag samlar upp...
Svar
8
· Visningar
1 145
Senast: Warfang
·
J
Ridning jag har börjat rida igen efter ett långt uppehåll och även om det går fort framåt så upplever jag att min vänstra sida är betydligt...
Svar
10
· Visningar
1 457
Senast: jeskre
·
B
Ridning är det någon som vet om man får tävla en b-ponny mot c? Jag har en b-ponny men han ser ut som en mindre islandshäst och är en gud på att...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Deimion
·
T
Ridning Jag är lite nyfiken på hur ni skulle rida på dessa vägar? Finns väl antagligen lika många svar som bukare och hästar men tjaa.. :p Är...
Svar
15
· Visningar
1 329
L
  • Låst
Ridning Hej:) Jag håller på att leta häst och undrar vilken storlek på häst jag behöver.:laugh: Jag är 172 cm lång och väger ca 58-59 kg.;)...
2
Svar
32
· Visningar
8 080
Senast: Liii95
·
A
Ridning På skritt, trav och galoppövningar till en pigg och glad ponny som är utbildad till LA-dressyr. Hon är väldigt framåt och trippig i...
Svar
1
· Visningar
564
Senast: Constance
·
Ridning Finns det några skillnader på temperamentet att rida ett sto eller en vallack (generellt alltså). Förstår ju att det är individuellt men...
2
Svar
30
· Visningar
5 421
Senast: EmmaBovary
·
E
Ridning Jag undrar lite över en sak: Min travare är jätteduktig i galoppen (det går fort, men den är rund och fin). Men jag undrar hur jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: ellenherm
·
B
  • Låst
Ridning Jag har kollat runt här på bukefalos efter maxlängd och vikt för att rida Shettis, Men hittar ingen passande tråd. Han är väl ungefär...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Jag har en härlig äldre läromästare som jag oftast rider utan sällskap och det funkar jättebra. Vi använder antingen tredelat eller rakt...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Mie
·
Ridning kan man göra så att man rider på det vanliga tränsbettet i paddocken och underträning och sen hackamore ute i skogen(pga att pållen är...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: timme
·
S
Ridning När du rider om du tex rider förbi en jättefarlig sten/brevlåda/soptunna etc. Hästen studsar till/hoppar iväg. Vad gör du då? Ingenting...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 592
Senast: Wiiee
·
T
Ridning jaha.. då var det dags igen då... Åkte väl naturligtvis av 6 åringen i söndags när jag och kompisen var ute på en lugn skrit tur på...
Svar
15
· Visningar
2 595
Senast: Tequilasun
·
Ridning Har just nu min foderhäst som är 162mkh. Ska titta på en häst på fredag som ska vara supersnäll o han är 169 i mkh!!! :eek: hehe Är...
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: Deimion
·
Ridning Min häst får inte ridas på några månader men däremot så har vi fått order om att stärka honom via tömkörning och skogspromenader. Han...
Svar
11
· Visningar
1 410
Senast: Boerperd
·
G
Ridning Hejsan! Jag har lite frågor om halsring, alltså jag skulle vilja börja rida med det. Jag har börjat öva från marken med mitt sto och...
Svar
6
· Visningar
1 285
Senast: Trivial
·
A
Ridning är det en bra idé för att bygga ryggmuskler på min kille `? typ studshoppning, är det möjligt i trav, och vilket avstånd / höjd är det...
Svar
5
· Visningar
1 743
Senast: Nica2
·
Ridning Jag är intresserad av en d-ponny, sto f-05. Hon mättes som 3 1/2 åring till 140, har växt sent och har växt en del i sommar. Ren...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Ninnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp