Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Ridning Hej! Asså jag har märkt att jag är litwe seg men jag fattar inte vissa uttryck tex halvhalt :S jag fattar knappt vad det är sakt av...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: katitzi_sassa
·
K
Ridning Hej! Nu har jag ridit i 5 år och jag vill prova nått nytt inom hästar :P Jag skulle gärna få lite tips att göra på hästryggen eller...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: katitzi_sassa
·
Ridning Visste inte var tråden skulle ligga, men moderator är välkommen att flytta den :) Jag har länge velat prova på att tömköra!, men jag...
Svar
3
· Visningar
1 400
Senast: Svamlan
·
U
Ridning När jag rider min ridtravare så känns han ostadig och väldigt vinglig och svår att få vägarna att bli raka.Någon som vet vad det beror på?
Svar
7
· Visningar
1 553
K
Ridning Hej! Jag har fått några problem med min ridning!. Jag rider på ett privatstall där vi rider western fast det hör inte hit. De har...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: katitzi_sassa
·
Ridning Hur går det att rida en sådan häst tro? Såg att en ridskola hade en sådan häst så det borde ju gå bra beroende på HUR känslig...
Svar
10
· Visningar
1 040
Ridning Hello hello. jag har två jätte fina nordsvenskar, en 10 årig kille som är jätte härlig och rida och jätte bra utbildad. Nu har han...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: Heulwen
·
M
Ridning Nu är jag äntligen medlem här. Jag har funderat på att bli det bra länge, men nu när jag har en fråga att ställa så blev det av. Jag...
Svar
14
· Visningar
3 986
H
Ridning Alla har olika sätt att ge sin häst paus under ett ridpass. Hur gör ni för att ge er häst paus? Och hur erbjuder ni pausen? Och hur...
Svar
11
· Visningar
1 424
Senast: Yrja
·
A
Ridning Hade turen att bli filmad när jag red för ett tag sedan och har studerat min sits en del och hittat lite smått och gott. För dem av...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Trani
·
Ridning Vi har en travare som jag tyvärr inte hinner med. Vi har haft han utlånad på foder hos 3 personer. Den första: låt oss säga att det var...
Svar
9
· Visningar
1 424
Senast: Piggelkot
·
Ridning En häst som är igång, klarar att gå på lektion en timme dressyr, hoppa några hinder, ridas ut i skogen 2-3 timmar i alla gångarter utan...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Habina
·
Ridning Hej allihop. Vänder mig till er eftersom jag behöver få lite råd från några som (vad jag förstått) inte är fullt så stressade och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 558
Senast: Totola
·
Ridning hur har du det? låter du andra rida på din häst/ponny? varför/varför ej jag har själv en hjälpreda om jag inte kan pga jobbet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 751
Senast: SandraM
·
E
Ridning Min dotter har nu ridit i ett par år och vi föräldrar börjar prata om att vi kanske ska prova. Jag har dock en höftprotes, är det någon...
Svar
1
· Visningar
1 096
Senast: Remix
·
U
Ridning Min ridtravare är väldigt pigg och känslig för skänkeln.Och speciellt i galoppen,då drar han gärna och skiter i vad jag vill.. Men hur...
Svar
12
· Visningar
1 223
Senast: unspection
·
Ridning När man tittar på olika annonser så finns det ju massor av folk som vill ha överpris för sina hästar.. Hur vet man vad hästen är värd...
Svar
11
· Visningar
3 536
Senast: IngelaH
·
I
Ridning Hejsan! Jag har noterat att min häst blir stel och lite känslig över ryggen när det regnat och varit rått ute. Hon ömmar inte över någon...
Svar
12
· Visningar
1 302
Senast: WonkyDonkey01
·
K
Ridning Hem kom det sötaste fjordsto som finns, välutbildad men sååå felriden senaste åren. Efter kotknackare, ny utprovad sadel o otaliga...
Svar
17
· Visningar
1 811
Senast: koftena
·
Ridning Usch jag känner mig så otroligt dålig just nu, inget går bra. Känns som om min sits blir nästan värre och värre för varje dag, även om...
Svar
10
· Visningar
2 130
Senast: annaklara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp