Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Ridning Hej jag behöver hjälp! Jag har börjat rida ett Varmblod som inte har blivigt riden på säkert 4-5 år. Han är 13 år och jag red honom för...
2
Svar
33
· Visningar
3 297
Senast: Corallen
·
E
Ridning Rider en varmblodstravare just nu som kom från travet i våras. Han är väldigt mysig o trevlig men har så inte kommit så långt inom...
2
Svar
26
· Visningar
2 482
Senast: Corallen
·
Ridning Hej!! Jag har en äldre varmblods herre som vart i vår ägo i 14 år, men som min ridhäst nu i snart 10 år. Han är jätte trevlig som...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: SandraM
·
G
Ridning Vad är egentligen plocka? Är det att såga? Såga vet jag att man drar i båda tyglarna en i taget eller hur man ska beskriva. Alltså...
2
Svar
23
· Visningar
5 678
Senast: Gullregn
·
Ridning Vet inte om detta ligger på fel men .. flytta den isf. hej ! behövr lite tips om en grejj. När jag började hoppa så fick jag håll...
Svar
16
· Visningar
1 982
Senast: Thundra
·
Ridning Ja, nu har vi en "Det dummaste ni sett någon göra vid ridning...?"-tråd där jag läst många hemskheter så nu ville jag höra lite...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
22 266
Senast: annaklara
·
G
Ridning För ca ett år sedan bytte jag från tvådelat bett till bettlöst. Skiftar just nu mellan grimma, repgrimma, hackamore etc. När jag bytte...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: Miloni
·
Ridning Nu var jag personligen inte på showen, men jag tycker att vissa av hästarna verkar vara lite för spända, andra slår emot sin ryttares...
Svar
1
· Visningar
825
Senast: tuaphua
·
S
Ridning På min dotters ridskola som för övrigt är utmärkt och min dotter stortrivs om det inte vore för denna avkastakung. Jag har föreslagit...
Svar
14
· Visningar
1 988
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Jaha, ni som kommit en bit med träningen. Hur känns det när ni får till en bra galoppiruett. Känns hästen lägre eller högre?
Svar
19
· Visningar
1 610
Senast: Susan
·
Ridning Ja, vad skulle ni tycka om en sån korsning? Jag har gått och blivit kär i denna lilla sötnos, och går och funderar på om hon ska bli min...
Svar
8
· Visningar
2 435
Senast: fjordtokan
·
Ridning jag sitter och funderar på det, vad jag vill få ut av en ridkurs. Idagsläget har jag inte en aning så det är antagligen därför jag inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 417
Senast: tomten
·
N
Ridning Hej! :) Var och kollade på ett varmblod, såg ut som ett halvblod och var inte ens frysmärkt! är det vanligt? Men iaf, han stog...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 311
Senast: Gimlan
·
I
Ridning Jag vet inte riktigt hur detta fungerar med forum, jag har kollat lite men jag vill se hur ni andra tränar era travare / eller...
Svar
17
· Visningar
1 484
Senast: IzabelPatron
·
T
Ridning Ställer frågan i detta forum då jag tror att ni kan ge de smartaste tankegångarna...har själv hållt på mkt med centrerad ridning så jag...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 942
Senast: Totti
·
Ridning hej! tips på att stärka bakbensmusklaturen önskas:D?
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: Totola
·
B
Ridning Jag är superny på att TÄNKA på vad jag verkligen GÖR uppe på hästryggen. När jag var liten red jag ganska mycket, men då satt jag bara...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: majeld
·
S
Ridning Har problem som jag upplever i ridningen och det är att jag upplever att jag hamnar till höger, å även sadeln hamnar till höger...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: tuaphua
·
Ridning Hejsan allihopa:laugh: Det är så här att min ridtravare har problem att samla sig och bära upp sig i galoppen på raksträckor i...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Varmblod90
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
114 648
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp