Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Undrar som rubriken säger; hur ser man/känner man från hästryggen att man har rätt galopp? Jag vet att min häst har svårt för vänster...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Anna37
·
Ridning Hej alla ryttare! jag har bara en fråga, hur ser era veckoträningar ut? Planerar ni eran ridning veckovis? Hur gör just du? Måndag...
Svar
6
· Visningar
1 552
L
Ridning Hej! Vilken ögla har ni tömmarna i när ni tömkör era hästar och varför? Tacksam för svar!:laugh:
66 67 68
Svar
1 351
· Visningar
133 100
Senast: Calvaro
·
Ridning Idag var jag med om något mindre roligt som jag helst inte vill vara med om igen. Jag och "A" var på en härlig ridtur, solen värmde på...
2
Svar
25
· Visningar
7 139
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej tänkte kolla om någon har något tips. Har en unghäst på som snart är 2 år som är lägst i rang och står tillsammans med en unghäst...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: KikkiDixie
·
Träning Visst har väl alla känt känslan då hästen "döör" av lite i ridningen. Min häst tar för givet att han ska sakta av, antingen stanna eller...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Wera
·
Hästhantering Hejsan! Det är så att jag skulle vilja börja arbeta med hästar på island. Jag undrar mest om någon har några tips och tricks? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 433
Hästhantering Tjenare! Jag har ett sto som i år blir 6år som inte vill ta bettet i munnen. Hon bara stegrar, lyfter bort huvudet och slänger sig när...
Svar
11
· Visningar
1 795
Senast: Saigon
·
Träning Okej, nu behöver jag hjälp med att få lite tips och råd om vilken ände jag egentligen ska börja i! Jag har letat bland trådarna här på...
Svar
13
· Visningar
1 771
Senast: Brille
·
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
122 016
Senast: jarnroos
·
Träning Rir en fjording på rideskole. Når vi jobber med venstregalopp blir hun forferdelig vrang og sterk. Jeg har vært turrytter i over ett...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Naranja
·
Träning Hej, ska provrida och förmodligen ( om allt är rätt) köpa hem en häst, 7 år gammal. Dock haft 2 föl så ara grundriden. Löshoppad en...
Svar
6
· Visningar
1 387
Träning Visste inte var jag skulle lägga denna tråd, testar här. Ibland (ganska ofta) bränner det till i fötterna på mig när jag hoppar av. Det...
Svar
14
· Visningar
2 504
Senast: hier
·
Hästhantering Har ett litet problem.. Jag köpte en jättemysig valack i början av nov och han är verkligen underbar på alla sätt och vis! Men så har...
Svar
6
· Visningar
1 297
Senast: skuggi
·
Träning Efter många år på ridskola och som medryttare ska jag äntligen skaffa foderhäst, för eventuellt senare köp. Jag har har fått svar från...
2
Svar
28
· Visningar
5 312
Senast: Monifa
·
Ridning Jag har en ny häst sedan snart 3 månader tillbaka. När hon kom var hon i ganska dåligt skick, tanig och omusklad. Med mycket...
Svar
12
· Visningar
1 324
Senast: Pali
·
Träning Har en unghäst på tre år nu, och hon vill/kan inte galoppera på lite mindre yter, t ex när man longerar henne. Såklart kan hon...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: lomuxx
·
Träning Hej! Jo,att jag hade tänkt att försöka mig på att testa longering med min häst. Men jag behöver hjälp på hur man ska göra på ett ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 138
Träning Hej! Min medryttarhäst är arbetsvillig och fin när jag rider ifrån stallet. Men när jag ska vända hemåt så blir hon jätte pigg och tar...
Svar
0
· Visningar
662
Senast: Foy
·
Hästhantering Önskar alla era synpunkter och erfarenheter av att köra häst tränsad och färdig i transporten. Självklart utan tyglar och med en grimma...
2
Svar
27
· Visningar
3 760
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp