Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jo,att jag hade tänkt att försöka mig på att testa longering med min häst. Men jag behöver hjälp på hur man ska göra på ett ungefär...
Svar
2
· Visningar
1 142
Träning Hej! Min medryttarhäst är arbetsvillig och fin när jag rider ifrån stallet. Men när jag ska vända hemåt så blir hon jätte pigg och tar...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Foy
·
Hästhantering Önskar alla era synpunkter och erfarenheter av att köra häst tränsad och färdig i transporten. Självklart utan tyglar och med en grimma...
2
Svar
27
· Visningar
3 769
Senast: kryddelydd
·
Ridning Nu har jag banne mig kommit på det allra bästa ridtipset i världshistorien. Det är så bra att jag egentligen borde ta dyra pengar för...
Svar
18
· Visningar
3 657
Senast: Totola
·
Ridning Då jag är i en stor motivationssvacka behöver jag tips. Jag har proble med mina ben kort och gott pga smärta. Idag gjorde det så ont att...
2
Svar
20
· Visningar
2 066
Senast: Twihard
·
S
Träning Funkar det bra? Jag tänker på om dom blir immiga och så när det regnar t.ex. Jag kan av olika orsaker inte ha linser.
2 3
Svar
42
· Visningar
5 595
Senast: cewe
·
Träning Tjoho, nu behöver jag mer insperation för vidarutbildning av min unghäst. Har precis börjat förstå honom i paddocken, då jag har ridit...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: MattiZ
·
Ridning Får jag höra era tankar och erfarenheter av hästar som klapprar eller slår med tänderna ibland när de rids
Svar
0
· Visningar
783
Senast: korpnina
·
Träning För några år sedan var jag en helt okej ryttare. Jag red gärna känsliga hästar, fick beröm för min trevliga sits och på tävlingar fick...
2
Svar
23
· Visningar
3 188
Senast: Houdinie
·
Hästhantering Min unghäst lyckas nu för tiden rulla fast en del. Jag skulle nu behöva ha lite hjälp hur jag ska lösa det hela, hur löser ni andra det...
2
Svar
23
· Visningar
3 598
Träning Lill hästen tycker att högergaloppen är överskattad och högst onödig, vi är inte helt överens. Jag vill mest få fler tips på övningar...
2
Svar
22
· Visningar
7 111
Senast: pannis
·
Hästhantering Jag har skaffat mig en unghäst på 2 år som är jätte snäll med ett super psyke.Problemet är att detta är min första unghäst och jag är...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Mia_R
·
Träning Har ju efter många år tagit upp ridningen igen och har nu ridit ett par månader som medryttare, vissa saker känns det som att jag har...
Svar
10
· Visningar
2 187
Senast: Luria
·
Träning Jag har en i år 6 årig unghäst. Köpte henne i maj för två år sedan. Då världens snällaste dock röhårig och sto. Hon var van att täckas...
Svar
16
· Visningar
2 981
Ridning Det här är en liten knepig grej som för mig är rätt störande! Så fort jag säger "braa" "Rätt" eller "Duktig" ect så slutar min häst...
2
Svar
27
· Visningar
2 555
Senast: Totola
·
Ridning Är det någon som har läst eller åtminstone bläddrat i boken Från tävlingstravare till ridhäst av Lillian Holmer och Bo Gyllander...
Svar
8
· Visningar
2 224
Senast: martinique
·
Träning Mina småtjejer, 7 och 9 år har nu ridit lite mer än ett halvår. De rider lektion en gång i veckan och är medryttare på två shettisar en...
2
Svar
20
· Visningar
2 434
Senast: Raqven
·
  • Låst
Ridning Vet att det finns minst en tråd om ryttare och övervikt men kände inte att den passar med min fråga. Hur stor ryttare skulle ni låta...
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
156 009
Senast: Miedo
·
Träning Jag har nu återupptagit min ridning efter många års uppehåll. När jag slutade rida så kunde jag väl hjälpligt rida en häst i form...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: hier
·
Hästhantering Varför vallar min häst den andra i hagen? Kan man få honom att sluta med detta? Just nu går min häst själv i hagen, eftersom det...
2
Svar
29
· Visningar
11 085
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp