Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har nu återupptagit min ridning efter många års uppehåll. När jag slutade rida så kunde jag väl hjälpligt rida en häst i form...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: hier
·
Hästhantering Varför vallar min häst den andra i hagen? Kan man få honom att sluta med detta? Just nu går min häst själv i hagen, eftersom det...
2
Svar
29
· Visningar
11 094
Senast: Martina_m
·
Hästhantering läste nyss på en tjejs blogg att hon inte vågar släppa ut sina hästar från boxen till hagen, då det är halt i hagen. Jo det förstår jag...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 603
Senast: Zandie
·
Hästhantering Hej. Jag har ett sto som blir 4 i maj. Har haft henne i 3 år o hon har alltid varit tuff o envis, men nu sedan nyår har det eskalerat...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: yasmineA
·
Hästhantering Jag ska till klinik med min 4-åring kommande vecka, han är inte resvan. Dock lasttränad i vanligt släp (mestadels utan mellanvägg, men...
Svar
6
· Visningar
1 280
Senast: Antiqua
·
Ridning Hej! Jag går första året på gymnasiet och fick igår frågan om jag ville ha specilaidrotten ridning. Jag har ridit 9 år på ridskola...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: Beeeckiz
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
86 432
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Eftersom 08-tråden del 5 under avel stängdes kör vi nu en fortsättningstråd här istället! Välkomna att fortsätta uppdatera om era 08-or! :)
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
88 362
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Jag är 12 år och ska köpa häst. Jag har provridit några hästar utan att "klicka". Nu har jag fått chansen att köpa en 11åring till...
2
Svar
30
· Visningar
5 904
Ridning Hej! Jag har tänkt att gå på Realgymnasiet- Hästhållning i Göteborg. Och jag undrar om det är någon som går där eller har gått där som...
Svar
7
· Visningar
2 222
Senast: Miedo
·
Hästhantering Min unghäst går konstant över bommen vid transportering (har gjort det ca 5 ggr på kort tid) och jag har nu gett upp mina egna försök...
2
Svar
33
· Visningar
4 154
Senast: figaro
·
Ridning hej har precis fått äran att bli lagledare till ett div3 lag i hoppning. är det nån som har några tips på hur man kan lägga upp...
Svar
0
· Visningar
629
Senast: Iiidizzz
·
Träning Hej Här kommer en urdum och simpel fråga, känner mig plötsligt som nybörjare.... Jag har alltid haft (egna och andras) och föredragit...
Svar
6
· Visningar
1 397
Senast: Brille
·
T
Ridning En fråga till alla er med Ridtravare: Kan era travare hoppa, och i så fall hur högt? Jag har en travare som jag har ridit sen i...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
16 524
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag undrar om nån vet hur jag kan rida en super snäll häst som är bara 4 år! Han är en travade som har opererat sig i halsen så han...
Svar
2
· Visningar
934
Ridning Hej allihopa ! jag har ett varmblods sto på 6 år som jag har en del problem med . Hon är väldigt lätt stressad och tittig/rädd för...
Svar
2
· Visningar
946
Hästhantering Hur gör ni med nyinflyttade hästar? Ex att ni just köpt en ny häst, börjar ni rida den direkt eller låter ni den bara få gå i hagen och...
2
Svar
28
· Visningar
3 852
Senast: Wera
·
Ridning Blir det hemskt mycket snedbelastning att rida med bara två brodd (i trakten) på en sko i en vecka, medan det sitter fyra i de tre andra...
Svar
6
· Visningar
1 167
Senast: Riley
·
Träning Hej jag när en tjej på 18 år som ska snart bli medryttare/fodervärd på en maxad d-ponny på 4 år, inriden i sommras. Riden hela hösten...
Svar
12
· Visningar
1 396
Senast: Quinny07
·
Ridning Nu blir jag lite förvirrad av mig själv, har läst runt lite men tycker det står olika där jag läser. Men om jag förstått de rätt så om...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: sophia93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp