Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Vet inte om jag hamnade i riktigt rätt forum men får hoppas det vart bra, Nu är det såhär, tävlingssäsongen börjar ju starta igång...
Svar
13
· Visningar
3 496
Senast: Roucle
·
T
Hästhantering Min häst har, så länge jag haft honom, varit jättelätt att lasta och åkt väldigt bra. Nu de senaste gångerna har han plötsligt börjat...
2
Svar
24
· Visningar
1 979
Senast: kol
·
S
Hästhantering Har en liten valack med grå papper i ASVH. För det första får han genomgå treårstest? För det andra, i vilket syfte skulle det då vara...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: Shaklima
·
L
Hästhantering Hej! Har nyss flyttat till hus och är ju giiivetvis sugen på att skaffa min första egna häst. MEN frågan är, måste jag skaffa två? Pga...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Monsterkyss
·
Hästhantering Jag är lite konfunderad då en bekant till mig har fått kritik för att h*n band fast sin häst utomhus i en järnring vid en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 951
Senast: flashlight
·
Hästhantering Okej, nu är det så här att min häst går i en hage med 5 till hagkompisar. 2 av dessa är VÄLDIGT övercosiala mot människor, (kallar dom...
Svar
14
· Visningar
1 253
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Vi skulle vilja köra ponnyn vi ska ta på foder i släp då och då, men han är tydligen svårlastad och stegrar sig. Tidigare har det...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: Opartisk
·
V
Hästhantering När jag kör Nh med min pålle gör vi t.ex. följa john övningar. han följer mig som en hund. men när jag sedan vill att han ska stå still...
Svar
5
· Visningar
1 056
Senast: Praefatio
·
L
Hästhantering Är det någon som vet om man på nåt sätt kan lyckas lära sin unghäst tömkörning ensam. Alla jag känner är nämligen rädda för hästar och...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: lady2
·
L
Hästhantering Ska avlägga hästskötarexamen om en dryg vecka, och är lite osäker på longeringsbiten. Därför ber jag er som redan är diplomerade...
Svar
15
· Visningar
1 852
Senast: Lavinia
·
F
Hästhantering OK då fortsätter vi här :)
17 18 19
Svar
361
· Visningar
22 509
Senast: Satterstina
·
Hästhantering Hur kan man med hjälp av NH-träning få en väldigt het häst lugnare? Hästen som orsakar min fråga är en islandshäst, en sk...
Svar
2
· Visningar
4 937
Senast: Trubbel
·
N
Hästhantering Vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag kunde inte hitta någon & jag behöver verkligen råd! Har en 11 årig valack som jag...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: Snowball
·
C
Hästhantering kan man hyra sommarbete för en häst som man hyrt över sommaren och ändå rida den, istället för att hyra stallplats? Måste en häst som...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: pinky
·
Hästhantering Jag har ett 17 årigt sto som jag haft sen nov. Vi har haft en del meningsskiljaktligheter eftersom hon är väldigt dominant till sättet...
Svar
11
· Visningar
1 703
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Kolla lite på gamla trådar men lägger upp en ny. Jag har en hingst på 6 år och hans avkomma på 8 mån. 6 åringen har jag haft i två...
Svar
5
· Visningar
2 148
Senast: lovelylace
·
B
Hästhantering Min vallack är klockren i verkligen allt jag gör med honom. Inga konstigheter någonstans alls..förutom i hagen. Det är ett problem, ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 392
Senast: lindgreen
·
H
Hästhantering Som rubriken lyder.. Vad är en klapphingst? Tacksam för svar! ;) Kram
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Havremoppe
·
Hästhantering Vi ska äntligen få hem en liten foderponny:-) Enligt ägaren är risken stor att han testar mig i början då han har mycket ponnyvilja...
Svar
2
· Visningar
1 480
Senast: liten-peron
·
Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 355
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp