Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Hästhantering Hej! jag har alltid undrat över det här med lindor och bandage. vilket man ska ha till vad etc. vad som passar bäst till...
Svar
6
· Visningar
1 199
Senast: Snowball
·
Hästhantering Har läst lite om det här ämnet tidigare men hittar nu inte riktigt vad jag undrar över. För en vecka sedan flyttade jag och kompisen...
Svar
17
· Visningar
2 357
Senast: acj
·
Hästhantering Nu har jag börjat fundera mer på den nya medryttarhäst jag har. Ett äldre sto som är lättfångad i hagen, men som inte gärna vill komma...
Svar
12
· Visningar
1 244
Senast: danilo
·
M
Hästhantering Har nyss fått reda på att repgrimman egentligen är till för att skapa obehag för hästen. Att knutarna är placerade där de är för att de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 485
Senast: AbsolutTove
·
S
Hästhantering Min häst snubblar väldigt ofta vid ridning. Det känns som att han inte lyfter på benen men ibland kan han snubbla på asfalt t o m...
Svar
7
· Visningar
1 354
Senast: sophieh
·
B
Hästhantering Jag är en som ännu inte har fixat pass till mina hästar, (vilket jag ska göra nu) Tänkte bara se hur mycket det kostade för er att...
Svar
2
· Visningar
1 085
Senast: brilja
·
T
Hästhantering Hej! Min bil får dra 1300kg och mitt släp är inreggat på 1350kg. Vad händer om jag blir stoppad av polisen? Är det förövrigt...
Svar
9
· Visningar
1 288
Senast: Bee
·
Hästhantering Har en 4 åring som vi skode fram för första gången för några veckor senda. Gick okej för att vara första gången. Stog väll inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: Yrja
·
W
Hästhantering mitt varmblodsto är väldigt oberäknerlig, ibland kommer hon direkt och följer med in från hagen, men andra dagar bara vägrar hon och man...
Svar
15
· Visningar
1 584
Senast: strulxx
·
F
Hästhantering Hej! Jag undrar om Klaus Hempflings filmer finns på svenska? Är det någon som har sett dessa filmer? bra/dåliga?:D //Farrebarre
Svar
3
· Visningar
911
Senast: farrebarre
·
S
Hästhantering En go vän har åkt på semester, och jag har lovat att ta hand om hennes hästar. En av dom är en 4 årig russ valack, har gått som hingst...
Svar
3
· Visningar
1 201
Senast: LIA
·
Hästhantering ursäkta jag är i trådskapartagen men det dyker upp små intressanta frågor och ställningstaganden som jag vill veta hur andra ser på...
Svar
17
· Visningar
1 330
Senast: rider
·
L
Hästhantering Jag har en varmblodsvalack som jag har på foder. Redan från första dagen har han "slagit" (typ kastat) med huvudet och står och tuggar...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering hej. min kompis häst är sjuk och får inte ridas så nu står hon som sällskapshäst. hon är rädd för allt! de kan vara vad som helst,hon...
Svar
15
· Visningar
1 625
Senast: flashlight
·
M
Hästhantering Hej, vad gör man när hästen inte vill gå från stallet? Om man försöker driva frammåt så stegrar sig hästen rejält och sparkar bakut. Det...
Svar
12
· Visningar
6 943
Senast: Tyckare
·
Hästhantering Ja i stallet har vi just nu 9 unghästar i olika grader av träning, (och ett gäng avelshingstar och några valacker för cheferna att rida...
2
Svar
22
· Visningar
3 442
Senast: Sammet
·
Hästhantering Kan ni beskriva (eller bilder) hur ni lastar era hästar själva in i transporten? när ni fått in hästen, går ni runt till baksidan av...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 764
Senast: axel
·
H
Hästhantering Läser en trevlig bok där flera av författarna verkar tillhöra en engelsk eller amerikans organisation som heter "INTELLIGENT...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej! Har letat på en massa olika ställen om detta, men har inte hittat någonting. Det är så att jag har hört att man från och med...
Svar
9
· Visningar
1 454
Senast: LIA
·
W
Hästhantering Fy Fy Fy trodde aldrig detta skulle hända mig men igår kom dagen då jag totalt misslyckades med en transport av min unghäst. Detta...
Svar
10
· Visningar
1 506
Senast: Warmia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp