Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Mitt föl är leksugen ibland i hagen. kommer springande stegrandes och bockandes. Funderar på hur man ska göra när hon vänder rumpan...
Svar
8
· Visningar
1 449
Senast: Masse
·
M
Hästhantering Hej, har börjat ridit en travare som är fem år, han tävlas så han rids inte alls så mycket, men nu har jag blivit medryttare på'n, dom...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: danilo
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 2 årigt islandssto(:D) som jag nu ska börja ha som handshäst. Jag har Haft med henne en gång nu på ridplanen som...
Svar
10
· Visningar
1 110
Senast: Bimbolína
·
R
Hästhantering Tänkte börja med lite skrämselträning då det bland annat handlar om badbollar, presening osv, men vad är bäst att börja med och hur ska...
2
Svar
30
· Visningar
3 111
Senast: Binegar
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 701
Senast: sln
·
Hästhantering Hur gör ni som håller på med både AR och NH? Blir hästen förvirrad eller går det bra att kombinera? Jag är rätt ny inom båda...
Svar
11
· Visningar
2 772
Senast: fjordtokan
·
S
Hästhantering Behöver lite hjälp Har nämligen tagit mig den stora äran, att ta en go väns STORA häst på foder sålänge hon är bortrest. Pga skada så...
Svar
16
· Visningar
3 719
Senast: Babe
·
Hästhantering Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att...
Svar
2
· Visningar
1 412
Senast: Zalmiak
·
V
Hästhantering Hej! Mitt varmblodssto gapar hela tiden när man rider ut med henne. Hon har ett väldigt smalt vanligt tränsbett med ganska stora ringar...
2
Svar
27
· Visningar
2 619
Senast: Petratetra
·
Hästhantering har letat lite men inte hittat någon passande tråd riktigt. varför slänger hästar med huvudet, hästen ja grejat lite med de sista...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: flummtokan
·
S
Hästhantering Jag har lite funderingar inför stundande sommarbete. Vi hade stallmöte i förrgår där det bestämdes att alla vallacker (5 stycken) ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 242
Senast: Egonson
·
W
Hästhantering Hade en tanke efter att vår 3-årige valack hoppa över bommen/mellanväggen förra veckan.... Skulle man kunna göra så här vid...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hur gör ni som har shettisar och små b-ponnyer, har ni ponnybommar i era släp? Men jag är mest intresserad av er som inte har det hur...
Svar
10
· Visningar
2 773
Hästhantering Jag satt och tittade på saluhästvideos på youtube och får fram denna i listen...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 572
Senast: Pepon
·
L
Hästhantering Heej jag har en arab korsning på 19 år, som är mycket negativ.. vilket inte är så konstigt då det hänt mycket jobbigt på senaste tiden...
Svar
4
· Visningar
1 068
Senast: Popcorn
·
M
Hästhantering Någon som har någon bra ide på en bra lösning på lösdrift? Vad har ni för underlag i den?
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Popcorn
·
A
Hästhantering Hej! Jag har ett 12-årigt kallblodssto som varit i min ägo i 1½ år. Har ridit i flera år men aldrig haft egen häst förrän nu. Och nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 476
Senast: Atoma
·
Hästhantering Stod och tänkte lite på det idag när jag stod och fixade, städade och sopade i stallet. Under tiden stod ponnybusen med öppen boxdörr...
2
Svar
36
· Visningar
2 958
Senast: Hetla
·
C
Hästhantering Är nykomling men inte i hästvärlden. Har funderat över detta med inspektion i stallar osv. Hur mkt tittar inspektörerna på hagar kontra...
Svar
19
· Visningar
1 769
Senast: Masse
·
T
Hästhantering Har en hästtyp som är skeptisk, spänd och med stark flyktinstinkt. Dock har hon alltid varit hyfsat lugn att rida och hantera. Hon...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: rosita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp