Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Hästhantering Jag undrar om det är någon som har något tips på hur man ska få hästen att inte slänga sig ut från transporten vid avlastning. Vår är...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: axel
·
R
Hästhantering Har sålt en häst och har en kvar som nu får gå i samma hage som två andra hästar , men en av hästarna är på henne hela tiden och biter...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: rottweiler
·
Q
Hästhantering Jag funderar på att köpa en häst som står ca 60 mil i från mig. Finns det bolag som har tjänsten att de kör hästar? I sånt fall...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Curta
·
F
Hästhantering Hjälp! Hur tusan ska jag kunna träna min lastbilsgalna, 6-åriga häst? Han är livrädd vid traktorer, högre fordon och lastbilar...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: Frankiiee
·
J
Hästhantering Har en sextonårig new forest, som vi haft i fem månader, köpte honom som läromästare åt dottern, allt har gått jättebra, fram till sista...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: jamun
·
Hästhantering Kan man ha 3 hästar i lösdrift (ute dygnet runt) och 1 häst som går i lösdriften på dagarna eller blir det kamp om ledarskapet etc varje...
Svar
7
· Visningar
998
H
Hästhantering Hej! Jag har ett stort problem som jag verkligen måste ha hjälp med. Min ponny Wilma, ca 11, som jag både tränar och tävar regelbundet...
Svar
12
· Visningar
2 856
Senast: Dressyrtroll
·
I
Hästhantering Jag har stött på en kvinna som sägs vara väldigt duktig inom sin gren. Även inom andra grenar och hon har tidigare haft hästar hos sig...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 870
Senast: Snowball
·
O
Hästhantering Hej, har nu skaffat en häst och har haft henne i några månader, när jag var och provred henne så sa de att hon var hur snäll som helst...
2
Svar
34
· Visningar
5 772
Senast: Zephira
·
W
Hästhantering Hej buke, åter igen tittar jag förbi för att få tips från de lite mer erfarna. Jag kommer förmodligen ta över min häst till...
Svar
16
· Visningar
1 333
V
Hästhantering Vad kan vara orsaken? :cry: Rider en islandshäst, ingen unghäst men blev aldrig helt riktigt inriden, som brukar stegra sig, sparka...
Svar
15
· Visningar
2 092
Senast: Vindingur
·
Hästhantering Har ett 23 årigt gammalt sto som är mycket pigg och fräsch. Har hört att gamla hästrar säger till när de inte vill bli ridna längre...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: samurai
·
F
Hästhantering Hejsan! behöver lite hjälp! Får man transportera dräktig märr upp till ... före fölning? Får de föla på lösdrift?:grin...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Fjóla_ekorneberg
·
Hästhantering Jag har en femårig travare som hatar att vara själv inne i stallet. Han blir helt toki och stressar runt, dock brukar han lugna sig men...
Svar
13
· Visningar
1 304
Senast: rossee_90
·
E
Hästhantering Hej,Hej!¨ Har lite problem med min häst som absolut inte kan stå still i stallgången!! Hon vandrar sida till sida och bakåt och...
2
Svar
20
· Visningar
3 141
Senast: Emmiz
·
J
Hästhantering Min Medryttarhäst är hur rädd som helst för bilar. Ibland räcker det att han bara ser stillastående bilar på stallgården för att han...
Svar
14
· Visningar
1 000
Senast: joveel
·
S
Hästhantering Jag ska skaffa min första häst och undrar lite om det är något mer man borde tänka på. Det är mest ett svar jag vill ha av dom som har...
Svar
4
· Visningar
1 083
S
Hästhantering hur bär man sig åt egentligen? min ena häst är helt galet rädd för pisken, har testat alla de klassiska tipsen, men han blir galen om...
Svar
14
· Visningar
1 990
Senast: sinner
·
A
Hästhantering Hej Allesammans, det är så att min c-ponny håller på och vänder runt hela tiden när jag kör henne. Iofs har jag nyss börjat köra henne...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: AmandaJakobsson
·
Hästhantering Jag har ett stoföl på nio månader som jag gärna skulle vilja ha med på kortare skritturer i skogen. Tanken var att jag skulle ta min 17...
Svar
11
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp