Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har ett stoföl på nio månader som jag gärna skulle vilja ha med på kortare skritturer i skogen. Tanken var att jag skulle ta min 17...
Svar
11
· Visningar
1 078
S
Hästhantering Vilket sätt är bäst att leda sin häst. Framför eller bredvid? Jag tror att det är bäst att leda framför av den enkla anledningen att...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 024
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: Imnir
·
Hästhantering Finns det? Alltså, symptomen på DAMP, ADHD osv. Kan det existera hos hästar tror ni?
2
Svar
20
· Visningar
2 560
H
Hästhantering Hej! Skall evetuellt flytta min 8 år gamla halvblodsvalack till ett nytt stall. I det nya stallet står det två halvblodsvalacker på...
Svar
6
· Visningar
1 003
Senast: Sar
·
Hästhantering Igår red jag för instruktör. Dökkvi fick jobba ganska hårt och det var en del nytt som han fick prova på. Hur gör ni dagen efter ett...
Svar
5
· Visningar
1 016
Senast: zanque
·
B
Hästhantering Nu måste jag skriva för lite råd av er här på Bukefalos. Har en nordsvensk på snart 7 år som skulle gå på travbanan men det funkade inte...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: linzan
·
H
Hästhantering tips o råd önskas på hur man markarbetar en häst som är nervös o har dåligt självförtroende.vilka övningar skulle ni börja med? hon är...
Svar
12
· Visningar
1 591
Senast: hegg
·
Hästhantering I Torsdags kom jag hem med min nya häst. En unghäst på 3 år. Vi har 3 andra vuxna hästar. Första mötet gick jätte bra. Blev bara...
Svar
7
· Visningar
1 236
Senast: axel
·
Hästhantering Försöker förstå varför hästarna (två stycken) inte vill komma in i stallet vissa kvällar. Det finns alltid mat i boxarna, och de verkar...
2
Svar
33
· Visningar
2 558
Senast: Egonson
·
F
Hästhantering En kusin till mig fick för ett år sedan en häst köpt till sig av sin pappa. Hästen visade sig efter ett tag vara för svår för min kusin...
Svar
15
· Visningar
1 468
Senast: maxifuffi
·
C
Hästhantering Min ponny blir kanska nervös när hon kommer till tävlingsbanan. är det någon som har något tips på hur man kan få henne mer avslappnad?
Svar
6
· Visningar
1 008
Senast: Cleo4
·
A
Hästhantering Min ponny tycker det är jätte läskigt att åka transsport. Han går snällt på om man har linor, men när man kör så svettas han något...
Svar
4
· Visningar
837
Hästhantering Hej! Jag undrar vad ni har för rep när ni marktränar? Just nu har jag ett rep som jag tycker är liite för tjockt, lagom tungt och...
Svar
13
· Visningar
2 838
Senast: Elanor
·
K
Hästhantering Läste att man ska binda upp unghästar med uppbindningskroken högt upp. Min unghäst står och trixar med huvudet när hon är uppbunden. Har...
Svar
3
· Visningar
1 392
Senast: Mitrolle
·
J
Hästhantering Jag behöver hjälp med min häst. Jag vet inte vad jag gör för fel. Hon går iväg när jag kommer och ska hämta henne i hagen, och i stallet...
Svar
9
· Visningar
1 238
Senast: lundborg
·
K
Hästhantering Hej. Har en P:R:E sedan ca 5 månader och jag älskar honom högt och rent!! Han är en underbar kompis och en stor personlighet.. :love...
Svar
13
· Visningar
2 006
Senast: kufen
·
Hästhantering Tycker ni att det är ok att ha broddar på i hagen? Det finns ju blinbrodd och några i stallet tycker att det är oki att ha det på...
2
Svar
39
· Visningar
4 345
Senast: eiwo
·
Hästhantering Hej! Nu har jag hämtat ett litet shettis sto som sällskap till mitt andra sto, då hon blir så orolig när jag ska ut och rida valacken...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Danaa
·
B
Hästhantering Hej. Nu måste jag ha hjälp. Jag har en envis shettis som alltid reser sig när han inte vill. Det har inte med sadel att gjöra eller...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp