Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min ponny har börjat visa ett väldigt dåligt beteende när hon står uppbunden i stallet. Hon skrapar i marken och när ingen bryr sig...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: cili
·
Hästhantering Har fått ett nytt problem i mitt stall. En av hästarna har börjat stå på bakbena vid insläpp. Men först lite historia;) Hästarna i...
Svar
7
· Visningar
1 527
Senast: zigg
·
S
Hästhantering Hej. Min foderhäst, sjuårigt vbl sto, är så otroligt ilsken. Försöker sparkas när man går nära baken & bitas när man är nära huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 426
Senast: sandraR
·
Hästhantering Hej, Jag använder mig av en Globus tömkörningsgjord/däckel som har jättemånga inspänningsmöjligheter och fasta ringar. Ett problem...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Anna Lilja
·
O
Hästhantering Min häst var så konstig idag... imorse var han helt sig själv, idag när jag skulle hämta honom i hagen kom han som vanligt.. skulel byta...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Yrja
·
A
Hästhantering Jag har ett fjortonårigt sto som jag haft i ungefär ett halvår. Men några månader efter köpet så började hon bitas och kicka med ena...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: iresha
·
C
Hästhantering Har tänkt att jag ska börja klickerträna min häst. Har läst lite om de här på Buke men de blir så rörigt med alla svar och så vidare...
Svar
3
· Visningar
1 280
Senast: vanimelde
·
S
Hästhantering Hej! Jag har welsh/new forest korsning på 8 år. Köpte ponnyn för tre år sedan och detta har alltid varit en mycket bestämd liten dam...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: attempt
·
F
Hästhantering jag har en häst på 16år. som fortfarande står ute på natten pga av att boxen han står i ej är färdig renoverad. vill ju inte att han...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 066
Senast: Laveyou
·
A
Hästhantering Har en unghingst på 2 år, som har en förmåga att ta allt i munnen. Han vill gärna bita tag i jackan (biter inte i huden), så fort man...
2
Svar
26
· Visningar
6 199
Senast: Quiss
·
E
Hästhantering Jag har nyligen köpt en Quartervalack född 2007 som inte är så mycket hanterad, men vändigt social, nyfiken och kelig. Mitt första...
Svar
10
· Visningar
1 510
Senast: enterprise
·
M
Hästhantering Vad bör man tänka på innan man skaffar en unghäst? Jag funderar på att köpa ett islandssto -08. Vilket kraftfoder rekommenderar ni och...
Svar
8
· Visningar
1 149
Senast: Hjartagna
·
J
Hästhantering Hej, Jag har fått problem med mina hästar i hagen, och undrar om någon har ett tips. Jag har tre islandshästar (ston, två vuxna och en...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: jezzibell
·
Hästhantering Nordistravaren vi har hemma på prov är så himla gapig!! :crazy: Han har ett fönster i sin box och det har han inte haft förut, så han...
Svar
8
· Visningar
3 134
Senast: Skogstokig
·
H
  • Låst
Hästhantering Känner du dig frustrerad över att din häst inte gör som du vill? Har du något problem med din häst men förstår inte varför? Genom...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: IngelaH
·
Hästhantering "då provar vi igen".. Ligger tråden fel så får ni väldigt gärna flytta den, kära moderat! Jag har en travardam som varit lite...
Svar
11
· Visningar
1 058
Senast: annie_
·
Hästhantering Har nyligen köpt en häst som är irriterad vid sadling och som inte vill bli tränsad. Han är veterinärbesiktiad UA och genomgången av...
Svar
12
· Visningar
2 082
Hästhantering Egentligen så är jag inte så mycket för att avvänja föl,utan tycker mamman brukar sköta det bra själv..Nu har jag tyvärr ett sto som...
Svar
15
· Visningar
1 522
Senast: Skogstroll
·
Hästhantering Ligger tråden fel så får ni väldigt gärna flytta den, kära moderat! Jag har en travardam som varit lite sjuk, som nu håller på att...
Svar
12
· Visningar
860
Senast: HappyBabySham
·
L
Hästhantering ja fragan ar ju i rubriken, vad ar egentligen det langsta som man kan kora med hasten i slapet, kan den sta i over en timme?
2
Svar
23
· Visningar
2 359
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp