Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Exakt hur är era hjälper för öppna? Och de fel som blir hur korrigerar ni de? Och vilka kännetecken känt från hästryggen letar ni efter...
Svar
10
· Visningar
1 962
Senast: Djurjouren
·
Ridning hej! Nu ska jag våga skriva en alldeles egen tråd. Idag när jag tränade gick det alldeles ovanligt bra och vi lyckades med något jag nog...
Svar
17
· Visningar
1 476
Senast: emindy
·
Ridning Har tidigare ridit vanlig klassisk ridning och efter det en del islandshästridning. Nu har jag haft ett par års uppheåll från hästa p g...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: gadriel
·
W
Ridning Min lilla pålle verkar trivas med långa tyglar nu och tar gärna tillbaka dem om jag försöker korta upp dem aldrig så lite. Det går bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 803
Senast: wennstrom
·
Ridning Jag måste erkänna, jag förstår inte varför ett flertal av er som är här på forumet nödvändigtvis måste ha en så tråkig attityd? Det...
2
Svar
31
· Visningar
3 012
Senast: Mona
·
Ridning Jag har sett några barockryttare i en märklig (enligt mig) sits. Man sitter/står framåtlutad och guppar i stigbyglarna. :bump: Ser...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 635
Senast: true_blue
·
S
Ridning Är det fler än Svea som arbetar sina shettisar vid hand/på långa tyglar? Någon gång när allt har ordnat upp sig och en gård är...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Spider84
·
J
Ridning Ursækta kan inte så mycket om barock. Går barock ridning ut på att man ska rida sin hæst med sporrar och stångbett? Jag såg galan i...
Svar
7
· Visningar
1 191
Senast: svea
·
P
Ridning Jo...nu har jag varit på kurs...och tycker att det här med akademisk ridning verkar vara en grej som passar mig och min femåriga...
Svar
3
· Visningar
951
Senast: aker
·
P
Ridning Läser just i en artikel i Hästfynd om Julio Borba, beridare vid Portugisiska Ridskolan. Han säger så här: - Jag rider enligt Bauchers...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 035
Senast: true_blue
·
Ridning Rider en 12årig D-ponny som större delen av sitt liv har varit skogsmulle och bara gått dressyr för "husbehov". Vårat största problem...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: Spider84
·
A
Ridning Igår när jag red fick jag en sån där superupplevelse! Pållen blev vid ett par tillfällen fullständigt totalt ridbar! Ryggen kom upp och...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: strega
·
Ridning Hmm.. Enda jag hört om arbete från marken är av Svea och Spider här.. Som någon kanske vet så är min häst förl iten för mig att rida...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: lill_flesky
·
Ridning Jag har precis börjat med barockridning på en häst som är lika grön som jag (Han är skogsriden innan). Nu rider vi på långa tyglar i...
Svar
1
· Visningar
1 051
Senast: Jessica
·
Ridning Bör man börja med böjningen vid hand med tygalr eller vid longeringen? Simpel och kort fråga för att komma fråm mig;)
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: evis
·
S
Ridning Jag får hem min shettisvallack snart och hade tänkt träna barock med den så småningom när jag tömkör. Vad ska man tänka på i början...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Antti
·
A
Ridning Nu snackar vi springa innan jag ens kan skritta, men hur fattar ni galopp? Och hur rider ni i galoppen (med tanke på...
Svar
15
· Visningar
1 544
Senast: Shasta
·
G
Ridning Jag undrar vad det är som man inom barockridningen kallar "skolgalopp"? Är detta helt enkelt samlad galopp? Jag har också hört...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: psychogrrl
·
C
Ridning Nu vill jag inte ha en massa svar om att, lär dig rida osv. Men hur gör man för att få hästen att gå i en bra form, alltså att den...
2
Svar
21
· Visningar
2 561
Senast: concierge
·
A
Ridning Jag har en unghäst, han blir 4 år i sommar, som jag har "tränat" sen han var liten, vi har promenerat, gått bland och över "farliga"...
Svar
11
· Visningar
1 241
Senast: annan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp