Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Ridning Hejsan, Jag har en häst som har väldigt lätt för att få kotledsinflammation i ett av sina bakben. Det senaste året 2003 blev han...
Svar
12
· Visningar
1 744
Senast: Jessica
·
J
Ridning Någon som vet hur Zaldi´s spanska sadel är?Ser jättefin ut på Lillhästen i Stav`s hemsida.Någon som testat rida i den?Kan den vara ett...
Svar
10
· Visningar
2 441
Senast: Jappen
·
C
Ridning I nått mess längre ner läste jag om tränare godkända av bent branderup, e det samma sak som "ritter der akademische reitkunst" på...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: Jegra
·
A
Ridning Har tidigare skrivit och bett om råd ang. min fd travare (kallblod), men lite snabbt så är problemet följande; Han är mycket flockbunden...
Svar
12
· Visningar
1 477
Senast: AnneOnym
·
Ridning Gjorde en övning på lektionen igår som jag funderar lite över. Visst litar jag på min instruktör men jag förstår inte riktigt på vilket...
Svar
16
· Visningar
1 699
Senast: Agrundvig
·
R
Ridning när man ha en trasig eller oskolad travare? Jag undrar ifall ni med erfarenhet av AR kan komma med tips på vad man bör tänka på och hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 635
Senast: Rikkan
·
B
Ridning Hej brukar inte vara här så jag hoppas jag får fråga en fråga här! vet inte om ni har sagt något förut om denna fråga eller om det inte...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: Bollie
·
L
Ridning Hade för ett tag sedan problem med skänkelvikningen när jag tömkörde hästen men det löste sig när jag började träna den när jag ex...
Svar
9
· Visningar
1 311
M
Ridning http://community.webshots.com/album/127795822VavnTs Det är jag och pållen..... Hjälp mig att hitta alla felen :p :)
Svar
10
· Visningar
1 597
Senast: montgomery
·
H
Ridning En häst såg ut att piaffera uppåt istället för att sänka bakdelen. Den såg ut att skjuta uppåt med bakbenet istället för att vinkla...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: gremlins
·
Ridning mjaha.. då har man ju nästan lovat bort sig för att göra en liten uppvisning. Det kommer handla om en spegelritt och nu så är det kaos...
Svar
14
· Visningar
1 630
Senast: Chevaleresse
·
F
Ridning Åhhh vad det är kul alltså!! Med Hille fick jag öva på skolgaloppen, jag blev glatt överraskad när han liksom gör det av sig självt...
Svar
2
· Visningar
1 168
Senast: fio
·
B
Ridning Att använda AR som \"bas\" för hoppningen ? Jag har funderar lite kring det här med akademisk ridning, barock, klassiskt eller vad det...
Svar
12
· Visningar
1 852
Senast: Spider84
·
S
Ridning När ni har tränat AR med era hästar, brukar ni göra något mer efteråt, typ rida ut i skogen, eller tycker ni det blir för mycket? Jag...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: Jessica
·
T
Ridning Har ni några tips på hur man kan få hästen att lyssna bakåt? Han är väldigt lätt att styra, öka, och ja, göra vad som helst med, MEN han...
Svar
12
· Visningar
1 202
Senast: Tilly
·
K
Ridning Hejsan, jag är en novis både var det gäller detta forum och AK. Jag har dock sedan en tid tillbaka varit en relativt flitig läsare här...
Svar
4
· Visningar
989
Senast: Rikkan
·
F
Ridning brukar det ju heta bland dressyrfolket. NU skall jag dock skryta jädrigt mkt här. Jag var på programridning igår för en av våra mest...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 977
Senast: josse
·
N
Ridning Kan det vara möjligt att få se på bilder där framåt, nedåt är tillräckligt att jämföra med "när en häst går på bogarna".Inbillar mej att...
2
Svar
23
· Visningar
2 814
Senast: Frida_s
·
Y
Ridning Vad menas med det egentligen? Jag har läst Akademisk ridkonst och ridning på kandar och en hel del här på forumet. Och inte lyckats bli...
Svar
13
· Visningar
1 391
Senast: true_blue
·
F
Ridning ....vad är igentligen skillnaden?? vad är skillnaden mellan det som man rider på spanska ridskolan och AR, tex??? snälla förklara...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: Flyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp