Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jo. Kanske är det så man gör :rofl:
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: hellas
·
Ridning att få tag på en medryttare som rider AR. :confused: Måste tyvärr skaffa mig en ny medryttare och det bästa vore om red åt det hållet...
2
Svar
26
· Visningar
2 255
Senast: Alzao
·
B
Ridning Har ridit AR med min varmblodsvalack runt ett halvår nu. Han har ökat i kondition och vi har travat relativt länge nu. Men, i kort trav...
Svar
6
· Visningar
1 570
Senast: mega
·
W
Ridning Hur \"bygga om\" en travare? Hej, nu på sidan. Har en travvalack på 12 år, som jag skulle vilja bygga om till ridhäst. Han har stått på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 198
Senast: Fifflan
·
L
Ridning Jag var på BB-kurs i helgen, och fick massor med inspiration och saker att tänka på. Jag skulle vilja tacka er Bukefalister som var med...
2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: hille
·
Z
Ridning Jag har aldrig varit på en riktigt kurs i AR, men när jag har läst och sett om AR, så har jag insett att så jag "alltid" har ridit och...
Svar
12
· Visningar
1 421
Senast: Zoraya
·
M
Ridning Pållen och jag har ett litet problem.... När jag longerar eller jobbar från marken så funkar det kalasbra i vänster varv. Böjning...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: Spider84
·
K
Ridning Vad använder ni för bett på era hästar när ni rider AR? Vilka rekomenderar ni?
2
Svar
25
· Visningar
3 139
Senast: Blixten
·
J
Ridning Vad är egentligen halva steg, frågar en novis inom akademiskt :smirk:, och hoppas att ngn vänlig själ kan förklara ;)
2
Svar
35
· Visningar
3 014
Senast: Spider84
·
B
Ridning Har precis kommit i kontakt med en häst som inte blivit tränad enligt AR tidigare.Vad tycker ni man kan börja att göra? Det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: biffen
·
Ridning Är kontakt nödvändig för att hästen skall bära sig och utvecklas? Jämför tex film...
2
Svar
38
· Visningar
2 902
Senast: eldfaengd
·
Ridning Får man se lite bilder på hur det ser ut när ni tränar??? så kan man kanske få lite tips ooch hjälp :p vore jättekul att få se andras...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 051
Senast: Maggie
·
Ridning Alltså, nu är jag förvirrad. Ska beskriva hur det känns när jag rider (de dåliga bitarna, här är de rättså överdrivna men ändå..) sedan...
Svar
13
· Visningar
1 719
S
Ridning Lilla Renée sitter och dagdrömmer som vanligt... Jag sitter och funderar på detta: Om man köper in en eller flera unghästar, utbildar...
Svar
7
· Visningar
1 369
Senast: evis
·
Ridning Provred min Potrera Chica idag för första gången, har aldrig suttit i en spansk tidigare. Det blev en skrittrunda på knappa halvtimmen...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: orion_x
·
A
Ridning Nu ska jag äntligen på kurs i klassisk ridning :) ! har varit på väg i ett par år men inte kommit till skott. Denna ridnings filosofi...
Svar
11
· Visningar
1 534
Senast: wennstrom
·
Ridning Funderar på en sak. Har en 21 årig islandsvalack som i stort sett ridits i skogen innan jag köpte honom. Han var då 17 år. Jag hade...
2
Svar
27
· Visningar
3 068
Senast: Spider84
·
Ridning Kom igen nu! Sadlar och kön kan väl vara intressant, men ridningen är väl det primära! Vilka övningar brukar ni använda? Vilka gör...
Svar
18
· Visningar
1 977
Senast: true_blue
·
L
Ridning Hur gör ni för att få hästen att "sitta kvar" i levaden? Hur länge kan man förvänta sig att hästen orkar sitta kvar? Har tyvärr inte...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 915
Senast: laelca
·
M
Ridning Har haft fördrag för klassen idag om akademisk ridkonst. Det gick bra. Det är bara det att jag talade ju om att man bara rider väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp