Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Finns det någon som rider barock på typiska western-raser (Quarter o s v)? Hur går det i så fall? Själv kan jag nästan inget om vare sig...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Frida_s
·
Ridning vad är det för skillnad på S-formade stänger och vanliga raka? hur blir skillnaden för hästen/ryttaren? vilken är bäst? Går det att ha...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: sweep
·
M
Ridning Var nyligen på en kurs med BB och funderar på en sak som jag noterade där. Jag rider bl a på ridskola och får då hela tiden kommentarer...
2
Svar
37
· Visningar
3 107
Senast: true_blue
·
Ridning Hallå, undrar vad för bett ni har, (gärna bild) hur är det? thanks
2
Svar
26
· Visningar
3 579
Senast: evis
·
J
Ridning Ni som är bra på detta med samling och form ;) Har hittils ridit min häst i formen framåt nedåt, och för att få henne(och mej själv)att...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: josse
·
I
Ridning "Innan man börjar piaffen är det bra att lära hästen lyfta sina bakben på kommando och sätta dem under sin egen tyngdpunkt. Detta gör...
Svar
7
· Visningar
1 320
Senast: Ajabaja
·
T
Ridning Då jag vet att många här undervisar i större eller mindre skala har jag ett "hett" :crazy: problem... Hur i hel**te överlever ni...
Svar
13
· Visningar
1 693
Senast: Millz
·
Ridning Först så vill jag veta hur man sätter igång från skritt till trav, är det bara att sitta fram dem eller? Säg att du rider i höger varv...
Svar
18
· Visningar
2 113
Senast: pernilla68
·
F
Ridning jag har läst gammla trådar och blivit intresserad av just arbetet vid hand.men hur börjar man med en ganska grön 4åring?Kan någon reda...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: sante
·
Ridning jag har en fundering och undrar om det är någon skillnad på AR och barocken som så? och hur går man tillväga för att börja med barock...
2
Svar
30
· Visningar
3 655
Senast: confetti
·
Ridning e ni bra på att veta när eran häst sätter under sig innerbenet?? jag har tränat jätte mycket på det och kan det bra i skritt ,men trav...
Svar
9
· Visningar
1 508
V
Ridning I en utgave av Equs kunne man lese en artikkel om Eva Jälmbrandt av Ingela Lantz Westermark. Eva bor utenfor Umeå i Sverige og er en...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
12 079
Senast: Rikkan
·
Ridning Jaha, go'vänner. Delge nu era synpunkter om travens roll i ridhästens träning. Själv skulle jag inte vilja vara utan traven. Generellt...
2
Svar
21
· Visningar
2 389
Senast: Darby
·
Ridning Jag har problem att få min lilla dam att böja sig på rätt sätt... Jag har fått henne att förstå att man faktiskt kan böja halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 481
Ridning Frågan om huruvida en viss ras är lämplig för "barock" dyker upp lite då och då i lite olika sammanhang. Jag skulle vilja komma...
2
Svar
37
· Visningar
3 925
Senast: prinzen
·
B
Ridning jag har ett fyraårigt quartersto som alltid haft perfekt balans på bakdelen och lätt för sidvärtsrörelser och att samla sig. Detta är...
Svar
18
· Visningar
1 718
Senast: Spider84
·
Y
Ridning Finns det nån vänlig själ här som kan förklara öppna och sluta på ett lättfattligt sätt och hur man lär hästen det och när i hästens...
Svar
10
· Visningar
1 829
Senast: Spider84
·
Ridning nu är det så att jag har blivit erbjuden en 6årig hafligerhingst.han är ca 152 hög, jättegrov häst.(kunde inte ha min gamla sele som jag...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: sissu
·
Ridning Var på Bent kurs i helgen. Väldigt bra! :) Men , jag möttes av ett väldigt underlig tankesätt! Nu pratade jag ju inte med många men...
Svar
14
· Visningar
1 815
Senast: Sammet
·
Ridning Jag har en nyfiken fråga till er som gått från "vanlig ridning" till akademisk ridning. Har ni märkt att era hästar fått en annan...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 022
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp