Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Okej, ni vet kanske redan frågan. Jag vet att Horsemanchip är nått man gör typ, som att lära hästen vara lugn, kommer en bil blir den...
Svar
11
· Visningar
1 562
Senast: Millan_08
·
A
Träning hejsan! Jag har en fundering och det är hur ni ställer er till hjälptygeln graman. Allmänt berätta gärna vad ni tycker om den och vad...
2
Svar
30
· Visningar
3 437
Senast: My Beauty
·
W
Träning Skulle sela på min unghäst idag ,brukar göra det i gången där hon står bunden men gjorde det i boxen.Ångrar det så nu,hon är nämligen...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: Arwyn
·
Träning Många har ju hingstar (däribland jag) och nu undrar jag hur ni har era hingstar? Går de själv ai hagen eller har de ngn att gå med? Går...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 858
Senast: misen
·
M
Träning Hej Ska nu när snön försvinner sätta igång med ridningen på allvar, men behöver lite inspiration. Finns det färdiga träningsprogram...
Svar
6
· Visningar
1 539
Senast: Giraffen
·
Träning När man har köpt en ny häst? Och då menar jag lätt hoppträning för tränare. Har precis (i lördags) fått hem min gamla ponny som varit...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: FridaW
·
H
Träning hej jag har en häst som är snäll att lasta men när man ska lasta ut kastar hon sig bara ut. det räcker att vi börjar fälla ner rampen...
Svar
9
· Visningar
815
Senast: _hekla_
·
S
Träning Ja... humm vi säger att ja ska rida ut en skön och mysig runda i skogen och ja vill bara trava kort och kunna slappna av men min häst...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: mandarin
·
Träning Är en tråkig tant som alltid försöker hålla på regler och bestämmelser. Och säkerhetsföreskrifter naturligtvis. Rider tex ALDRIG utan...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: AC-36
·
F
Träning När jag satt och läste igenom massa trådar här på buke kom jag fram till att jag var VÄLDIGT dålig på ridövningar och sånt. Förmodligen...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: FridaW
·
F
Träning Jag funderar på att åka på ett rid-/träningsläger till sommaren tillsammans med mitt arabsto. Men det är så att hon är snart 18 år och...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: FridaW
·
E
Träning Har sen en månad en treåring hemma i mitt stall. Som sällskap finns en äldre ponny. Problemet är att han "skriker" när jag tar ut henne...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: Elviramax
·
L
Träning Jag har ett äldre, erfaret sto. Jag rider henne mycket i skogen och hon går fram överallt och vi har sällan problem. Men - det händer...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Tebazz
·
Träning Jag ska eventuellt rida in en travare i sommar. Han har gått på trav, men där har det inte gått så värst bra.. Han har varit ganska...
Svar
9
· Visningar
1 299
Senast: Ingenting
·
T
Träning såhär ligger det till; igår efter att ja gahde ridit så släppte jag utt pållen i hagen med stalltäcket på, orkade itne ha hon i boxen...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Masec 97
·
T
Träning Jag har en shettis som är runt 109 hög och rejält viktbärande. Jag vill inte sälja henne pågrund av att hon betyder mycke för och att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 396
Senast: murran
·
Träning Jag har en fundering... Skulle det finnas intresse att istället för att få en karta när man ska ut på långtur få med sig en grovskiss...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Madelene
·
E
Träning Hej! Jag har precis blivit medryttare på ett lite äldre halvblod och har inte ridit honom så länge än. Nu har jag märkt att han är...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: Madelene
·
U
Träning hur tidigt rider ni som tidigast? jag måste ibland rida redan vid kvart i 8 på morronen..känns så tidigt..men har inte så mycke val...
Svar
14
· Visningar
2 090
Senast: Madelene
·
D
Träning Behöver erat råd. Jag funderar på att bygga stall i närheten av min mamma; som bor långt in i skogen. Saken är den att det har...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: GallantSpecial
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp