Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning hur tidigt rider ni som tidigast? jag måste ibland rida redan vid kvart i 8 på morronen..känns så tidigt..men har inte så mycke val...
Svar
14
· Visningar
2 090
Senast: Madelene
·
D
Träning Behöver erat råd. Jag funderar på att bygga stall i närheten av min mamma; som bor långt in i skogen. Saken är den att det har...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: GallantSpecial
·
K
Träning Veterinären var ute för att raspa tänder häromdan. Passade på att fråga om damens hull. Veterinären tyckte hon såg fin ut, fint musklad...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: saila
·
S
Träning Jag har nu tänkt att jag ska börja sätta igång min häst efter ett tags vila och jag har vart sjuk. Nån som kan komma med bra övningar på...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: Scroll
·
B
Träning Är det nån som läst Henry Blakes böcker? Och vad tycker ni om dem i så fall?
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: biglinda
·
Träning Var och kollade påen unghäst idag, hon blir två år i juni och är korsning halvblod/paint. Jag undrar om man kan lista ut hur stor hon...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Annakarenina
·
L
Träning Jag har just fått hem en häst som är otroligt svårfångad. Det är absolut inte det att han retas med en, han vägrar låta någon gå fram...
Svar
8
· Visningar
792
Senast: ecila
·
Träning Min nya häst blir väldigt nervös när man rör vid hennes ben. Jag vet vad det beror på - hon har haft mugg och förra ägaren hade fått...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Vita_N_6520
·
C
Träning Vet inte om detta är rätt forum, men jag testar :) Det jag undrar är när man tidigast kan flytta sto+föl till ett nytt stall efter...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: Vita_N_6520
·
D
Träning Hur gör man? Hur säger man till hundägare att koppla sina hundar utan att de blir sura? Det är ett mysterium. I skogen där jag rider och...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 974
Senast: minternet
·
Z
Träning Känns som om jag inte når fram till honom! Han är nu åtta månader och har blivit betydligt jobbigare, vi har fått börja om med nästan...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 649
Senast: zillax89
·
Träning Vet inte om denna tråd hamnade rätt nu. Men jag har en fundering ang en situation som hände idag. Jag blev tillfrågad igår att hjälpa...
Svar
7
· Visningar
925
Senast: cassy
·
P
Träning Har en dam som blir 5 år i sommar.. Vi har än så länge hållt oss mest till skritt och trav för att få det att fungera helt klockrent...
Svar
16
· Visningar
1 112
Senast: ptroo63
·
P
Träning Dottern min har nu äntligen blivit kär i sin nya pålle efter månaders sorg efter den förra. Ridningen funkar bättre och bättre. Dottern...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: ponnydamen
·
K
Träning Hur ska man göra med hästar som inte vill stå stilla när man ska hoppa upp? I ridhuset kan man ju ställa de i ett hörn. (kan gå lättare...
Svar
14
· Visningar
909
Senast: Rio
·
J
Träning Jag är bara 161 cm lång (jag kommer troligen blir max 165 cm). Jag undrar funkar det bra att rida en lite större häst ändå (ca 160 i...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 251
Senast: Lavinia
·
Träning har ju sett nu att det finns många fantastiska filmer :love: Men det tar ju lite tid att komma dit:o Finns det inga bra...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Sammet
·
T
Träning Måste bara få skriva av mig... Jag köpte min drömhäst förra året, efter att ha ridit och tränat honom och arbetat konstant med nh med...
Svar
1
· Visningar
586
Senast: Sammet
·
K
Träning Hej Jag och min dam har håll på med bommträning väldigt läge hon är 14år gammal och arab. Inte rädd för mycket oftast lugn och stabil...
Svar
1
· Visningar
775
Senast: Sammet
·
P
Träning Hej, har haft min häst i drygt en månad. Vi har hunnit med det mesta och även ridit ut en hel del, främst med andra ekipage. Så i...
Svar
8
· Visningar
1 094
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp