Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Varför använder ni hjälptyglar? Vilken nytta tror/vet ni att de gör? Kan ni förklara hur de i en helhet kan påverka hästen...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
26 417
Senast: rubytoo
·
O
Träning Hej är ny här, men tror att jag har lagt tråden rätt! Jag har funderat på att skaffa häst, men vet inte om jag kan tillräckligt...
2
Svar
26
· Visningar
2 298
Senast: Moori
·
E
Träning Behöver verkligen hjälp och råd. Har en shettis som bara rymmer från hagen hela dagarna. :mad: Vi har ström men hon är så snabb så...
2
Svar
29
· Visningar
2 501
Senast: minternet
·
H
Träning Behöver er hjälp fort, ni som kan! Ska mäta ponnyn i helgen, men hon har skor med fasta broddar. Gör de ngt avdrag för dem eller måste...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: trazel
·
Träning Jag måste bara få berätta detta som hände mig och min häst på vår mysiga bustur igår..... Jag rider ut ganska mycket och det efter...
Svar
6
· Visningar
882
Senast: Beemergirl
·
P
Träning Ja, jag undrar hur ni skånebor har det med hagar så här års? Själv har jag väldigt mycket problem med min hästs utevitsel. (är inhyrd i...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: Aangel
·
R
Träning När ni tagit hem en ny häst till stallet, hur lång tid tar det innan ni rider/tränar eller liknande med hästen då?
Svar
12
· Visningar
1 096
Senast: lamagga
·
Träning Usch nu har jag dåligt samvete för att jag lät pållen sträcka ut innan idag.. Det var rätt så hårt i marken på sina ställen.. Men han...
Svar
12
· Visningar
1 316
Senast: Blandrastik
·
K
Träning Hej funderar på att ta en långritt i våren eller höste. Har hafte en diskution med en person i stallet och hon tycker att hästen måste...
Svar
6
· Visningar
1 171
Senast: Madelene
·
M
Träning Hej! Jag har nyligen blivit medryttare till ett lite äldre varmblod. Ägaren har bara haft honom i ett par år och innan dess så stod...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: zillax89
·
Träning Jag har nyligen fått tillbaka min häst, efter ett par år och hon går inte att känna igen. Muskler är nästintill obefintliga och...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: Zuzzi
·
Träning Har ridit sen jag va sex sju år, skaffade min egna häst när jag var 11 år en stor stark kallblods häst som jag älskade mest av allt, va...
Svar
16
· Visningar
1 541
Senast: Spikkeltje
·
P
Träning Red idag en pålle som inte hade någon bjudning för fem öre, han är alltid lat och gör inte mer än vad han behöver. Jag började med att...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: mandaaa_
·
M
Träning Ja vad gör man med bråkig haflinger som vägrar jobba när man kräver nått av henne?Har ridit på tre delat förut men detta funkar inte så...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: angelo
·
N
Träning Vi har en B-ponny som har varit svår att få in transporten. Det fungerar nu bra och vi har varit i väg på en hel del tävlingar nu. När...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 378
Senast: Jazonis
·
Träning Hej Jag satt och pratade med en vän för några dagarsen och vi kom in på det här med bettlöst och så. Och det finns en ponny på...
2
Svar
27
· Visningar
2 321
Senast: Tebazz
·
S
Träning Tror det är rätt mycket protein i vårat hösilage, i förhållande till energi mm... För när jag räknar ut foderstaten kan jag få det att...
Svar
1
· Visningar
614
Träning När tycker ni man kan "hoppa in" hästarna. Är det okej att skutta över bommar på ca 20(-30) cm ett par ggr om året när den är bebis...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: Vita_N_6520
·
T
Träning Jag har en unghäst (islandshäst som är islandsfödd) på 2 år. Jag har lärt henne att gå undan för tryck vilket hon gör väldigt bra. Är...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: avslutat medlemskap
·
F
Träning jag och min ponny ska åka iväg i ca 1 vecka till några kompisar!:) :love: min ponny har solexem så han kan inte gå på sommarbete på...
Svar
14
· Visningar
971
Senast: fenny_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp