Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej! Vi har en 12-årig c-ponny som har börjat testa min dotter vid skötsel. Vi har haft honom i snart 5 månader. Från början kunde han...
Svar
5
· Visningar
2 077
Senast: susanne
·
C
Träning Jag har en 7 årig valack.Han har alltid varit jätte lättlastad.(Har åkt transport sen han var liten) Men inte nu längre. Han gick alltid...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Camarotheking
·
Träning ...............WOW säger jag bara, inte för att jag är nytänd för faktan utan för att detta kan skapa en hel del diskussion eller mycket...
Svar
2
· Visningar
1 125
Senast: flyingelefant
·
T
Träning Har haft min pålle nu i ca 5 veckor och han har lagt sig till me en väldigt ful och irriterande ovana...han vägrar nämligen gå in i...
Svar
14
· Visningar
1 526
Senast: Daydream
·
S
Träning Min hingst är väldigt hingstig... så jag undrar om det finns typ något sorts piller som gör honom mindre hingstig.. Jag tävlar med...
Svar
10
· Visningar
1 390
Senast: BJÖRKIS
·
T
Träning Kan man ha en longerdelta på tränset när man longerar? /L
Svar
9
· Visningar
3 110
Senast: Qodrofenia
·
Träning Hej, gör ett arbete på min skola om naturell horsemanship men på en punkt kör jag fast hela tiden. VEM startade naturell HM?? Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 484
Senast: Mike
·
B
Träning Min häst kan vara mycket svårsadlad. Det är inte så att hon hugger och sparkar eller så, men hon snurrar runt jätte mycket och ibland så...
Svar
13
· Visningar
1 426
Senast: vovicockokanon
·
Träning Nu var det länge sedan jag var och läste på det här forumet...kanske har något med det att göra!? :smirk: Jag känner iallfall att jag...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: _EVL_
·
T
Träning Har hört att Jordbruksverkaet på att stifta en ny ´lag´. Som gäller att alla hästar måste tas in var 12:e timme dom får alltså inte stå...
2 3
Svar
57
· Visningar
6 737
Senast: TomasN
·
Träning In & Utsläpps tider? När släpper ni ut/tar in era hästar? Jag har precis flyttat mina till eget stall och funderar lite på om man inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 279
Senast: Arabizar
·
K
Träning jag har försökt lära min häst att buga, men jag vet inte hur jag ska gå vidare. han böjer sig och tar godis mellan benen. men sen...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Arabizar
·
T
Träning Har två ston som rids båda två. Det ena stoet VÄGRAR lämna det andra. Om man tillslut efter mycket tjat och list lyckas få iväg henne så...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: CosmicQueen
·
S
Träning Jag TROR att min polle är väldigt kissnödig när vi ska åka hem från träningar. Hemma är han lättlastad, strular det riktigt mycket kan...
Svar
10
· Visningar
1 674
Senast: Sar
·
C
Träning Funderade, alla vi hästmänniskor har ju olika uppfattningar om alla saker. Nu är min stora fundering. Brukar du longera din häst? Hur...
Svar
13
· Visningar
1 408
Senast: armada
·
K
Träning Har någon något tips till hur man får sin häst att stå stilla i transporten?! Min häst står och skrapar och skrapar med ena frambenet...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: Bellapops
·
Träning Har en treårig fbl-valack (har startat) jag köpte honom för 2 månader sedan och ska nu skola om honom till ridhäst.. Nu på sistone har...
Svar
9
· Visningar
1 314
Senast: Veronika
·
S
Träning vad gör ni med pollar som sprallar när ni ska ta in dom. Min går alltid lugnt och stilla ut i hagen, men när man ska ta in så kan han...
Svar
8
· Visningar
1 404
Senast: Sudd
·
T
Träning En vännina till mig har en nordsvensk som är istadig på det sättet att han vägrar gå. Det tog ca 8 månader för ägaren att få honom att...
Svar
18
· Visningar
1 957
Senast: titi
·
Träning En av mina hästar har börjat krångla vid skoning... Tidigare var han "som en ängel" att sko och det är han fortfarande när det gäller...
Svar
7
· Visningar
1 496
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp