Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en treårig fbl-valack (har startat) jag köpte honom för 2 månader sedan och ska nu skola om honom till ridhäst.. Nu på sistone har...
Svar
9
· Visningar
1 325
Senast: Veronika
·
S
Träning vad gör ni med pollar som sprallar när ni ska ta in dom. Min går alltid lugnt och stilla ut i hagen, men när man ska ta in så kan han...
Svar
8
· Visningar
1 412
Senast: Sudd
·
T
Träning En vännina till mig har en nordsvensk som är istadig på det sättet att han vägrar gå. Det tog ca 8 månader för ägaren att få honom att...
Svar
18
· Visningar
1 974
Senast: titi
·
Träning En av mina hästar har börjat krångla vid skoning... Tidigare var han "som en ängel" att sko och det är han fortfarande när det gäller...
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: lil-sis
·
B
Träning Jag tror jag blir tokig min snart fyra månader gamla islands-sto rymmer i stort sett så fort hon kommer in i hagen, det är roligast på...
Svar
7
· Visningar
1 068
Senast: Mergur
·
J
Träning Hejsan! I helgen så skall jag och min kompis tävla och lastningen för min hästs del går jättebra! :D Men min kompis häst är det lite...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Juvelflickan
·
S
Träning Hej på er alla, jag skall hämta en fölis i okt/nov. Har fått rådet att plocka bort mellanvägg och bomm samt lasta halm längst fram och...
Svar
10
· Visningar
3 428
B
Träning Hej! Jag hoppas jag får lite mer svar på denna tråd än den förra.... :smirk: Jag letar efter bra "basutrustning" repgrimma+arbetsrep...
2
Svar
24
· Visningar
2 524
Senast: bengall
·
E
Träning Har ett föl på 4 månader nu som är skapligt äventyrlig av sig. För några dagar sedan rymde hon in i hagen där ett 5 årigt sto och ett 7...
Svar
2
· Visningar
1 048
Senast: Eem
·
S
Träning Konstig rubrik kanske... Har fått klagomål på min häst från en av dem som hade häst på samma bete i somras. Hon anser att min häst är...
2
Svar
22
· Visningar
2 286
Senast: **BORTTAGEN**
·
C
Träning ... Jag har idag lasttränat min häst och för att dra hela historien kort (min häst har inte åkt så mycket transport. Första gången...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: chrisse
·
Q
Träning hej hej.. har för nu varande lite problem med lastningen. så fort min pålle kommer upp med framfötterna på lemmen går han över med...
Svar
18
· Visningar
1 614
Senast: Qudexco
·
Träning Jag försöker vara konsekvent, tänka ett steg längre och inte skapa några vanor som sedan kan utvecklas till ovanor. Även om jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 270
Senast: caramelle
·
Träning Fodrar mina nu: 8,00 Krafft foder + hö i hagen 12,00 Hö i hagen 16,00 Hö i hagen 20,00 Krafftfoder + hö inne. Funderar på om de får...
2
Svar
26
· Visningar
2 304
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Träning ni som tar in hästarna på vinterhalvåret, när tänker ni göra det, eller när gjorde ni det...? hur länge står dom inne...? nu ska ja...
Svar
12
· Visningar
1 374
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Träning Är i ett stort behov av hjälp, min ena häst...Sv.Hbl, sent kastrerad håller på att slänga med huvudet efter hinder, bockar och mer...nån...
Svar
15
· Visningar
1 588
Senast: _Billie_Jean_
·
B
Träning Finns det några goda råd för när en unghäst spränger grinden när andra hästar tas ut ur hagen? Jag skall snart ta hem min ettåring från...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: **BORTTAGEN**
·
W
Träning Kan man verkligen göra vad som helst för att få en häst att göra som man vill? Jag kollade på en ridlektion förut med en ridlärare som...
Svar
6
· Visningar
1 448
Senast: IngelaH
·
M
Träning En viss person på stallet.se påstår att 60% av alla hästar som står på halm gör det för att de väver annars... Låter vääääldigt otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
2 861
Senast: katja
·
A
Träning Jag har en Islänning på 4 år. En häst jag ägt sedan han var 5 mån. Anser att vårt förhållande är mycket bra och vi trivs ihop. I vissa...
Svar
5
· Visningar
1 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp