Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har precis fått hem min nya häst,vbl valack 7år.. Haft han i ca 5-6 veckor!! Han är inte mkt hanterad,inte inriden eller inkörd...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: jaooo
·
J
Träning Jag vill gärna hyra en häst från och med nu och framåt. Problemet är att vi inte har något färdigbyggt stall. Min föräldrar vill inte...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Jullan
·
T
Träning Nu vet jag inte alls om denna tråden hamnade rätt, men jag provar! Jag brukar ibland longera min lilla b-ponny när hon är allt för...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Tjalfe
·
B
Träning Någon som kan berätta om sina, hur de ser ut, vart ni köpte dem eller om ni gjorde dem själva? Lite problem läsning, helt enkelt :D...
Svar
11
· Visningar
3 287
Senast: murran
·
C
Träning Hejsan! Antar att det finns en hel del regler när det gäller hästhållning, skulle bli mycket tacksam om jag kunde få svar på mina frågor...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: micra
·
M
Träning Hej! Funderar på att köpa häst. Har ridit under större delen av min barn- och ungdom men inte som vuxen. Har nu återupptagit mitt...
Svar
16
· Visningar
1 519
Senast: AC-36
·
J
Träning Det finns säkert femhundra miljoner olika trådar om det här, men jag orkar inte rota runt efter dom... :smirk: I alla fall, så har...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: moonlightgarden
·
L
Träning Ett sto jag rider ibland har lite saker för sig. Ibland, kanske en gång i månaden, får hon för sig att hon inte vill in från hagen. Då...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: Lillkaris
·
T
Träning Hjälp, jag måste ha lite tips och råd innan både jag och hästen dör. Har en kallblodstravarvalack som haft boxvila sedan den 4...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 156
Senast: Paintball
·
N
Träning Ni som har följt min förra tråd vet vilket problem jag har med vår lilla ponny. Igår skulle jag få hjälp men hjälpen fick förhinder...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Amiable
·
L
Träning Hur mycket kan jag rida på min 3-åring? Han är en kallblodstravare som tränas för trav dagligen så han har MYCKET god kondition. Han...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: åke
·
Träning Ja vad gör man en sån gång? Har aldrig varit med om det, men en vacker dag kan det ju hända! Skulle gissa att hästen skulle vara rätt...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: carolinef
·
F
Träning kan börja med att säga att jag inte visste vart jag skulle lägga denna tråden. Iallafall så ska vi bygga paddock här hemma nu och jag...
Svar
8
· Visningar
14 784
Senast: Vita_N_6520
·
Träning Det förekommer ju ganska ofta prat om att hästar "testar" och så vidare..jag har en liten fundering kring detta.. En väldigt duktig...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 322
Senast: mackan
·
Träning Läste en insändare i ST om nån som var så irriterad över att hästarna trampade sönder stigarna i skogen. På vintern (= frusen mark och...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 553
Senast: Irish cob
·
Z
Träning Någon som kan förklara för mig varför de är viktigt att sitta rätt i sadeln!? :crazy: Ja vet att de är viktigt och hur man sitter,men...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Goofyspouse
·
Träning Så berätta nu.. har hästar något nöje av kanin som sällskap eller är det helt onödigt? Min häst står ensam i stallet för tillfället o...
Svar
13
· Visningar
1 386
Senast: Yrja
·
Träning Har precis flyttat pollen till ett nytt stall och där har dom torv. Har tidigare haft spån så jag är inte så van vid torv :p Men jag...
Svar
6
· Visningar
1 513
Senast: Immer
·
L
Träning Okej, ni vet kanske redan frågan. Jag vet att Horsemanchip är nått man gör typ, som att lära hästen vara lugn, kommer en bil blir den...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Millan_08
·
A
Träning hejsan! Jag har en fundering och det är hur ni ställer er till hjälptygeln graman. Allmänt berätta gärna vad ni tycker om den och vad...
2
Svar
30
· Visningar
3 409
Senast: My Beauty
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp