Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Efter att ha sett hur min stallägare passar in bett (höjden på bettet, inte storleken) började jag fundera kring hur jag själv gör, och...
2
Svar
25
· Visningar
2 968
Senast: tuaphua
·
Utrustning Min häst ska få ulltäcken. När jag tittar runt ser jag att de allra flesta täcken verkar vara i någon form av ullblandning. Är det bäst...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej hästmänniskor! Nu står jag inför beslutet om jag ska göra någon egen slags foderhäck, till stora balar - eller köpa en färdig -...
Svar
7
· Visningar
2 879
Senast: lytesout95
·
Utrustning Vad var det för butik? Någon slags förhistorisk version av webbutik? Var det en egen butik (som Börjes/Hööks) eller sålde de andra...
Svar
4
· Visningar
1 053
Utrustning Jahapp..var på vetcheck med unghästen och det enda felet var sadeln som vart för smal i bommen och drog snett.. Det var en santa cruz...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Eloise
·
Utrustning Är det nån som vet hur många grader Lippo Allegria är i W? Eller om man jämför med nått annat märke. Är Lippo generellt mindre eller...
Svar
1
· Visningar
1 481
Senast: Fannyekstal
·
Utrustning Hej, har nu städat lite bland mina hästsaker och hittade ett gammalt träns. Har inte använt det på över 15 år och blev lite nyfiken på...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Jaxie
·
M
Utrustning Vad har ni för tips på smidig och bekväm säkerhetsväst? Provade en Racesafe idag och sådär rätt upp och ner i butik så var det inte...
Svar
10
· Visningar
4 306
Senast: Dorinda
·
Utrustning Vardagsskydden (ett par gamla eskadron, säkert äldre än hästen och kanske äldre än mig också) håller på att ramla i bitar snart, så nya...
Svar
9
· Visningar
1 207
Utrustning Hej! Jag köpte igår en begagnad Santa Cruz Arthur. Upptäckte när jag kom hem att det finns en pinne på undersidan av sadeln. Är det...
Svar
2
· Visningar
875
Senast: caballus
·
Utrustning (Eller kinnkedja om man så vill, eller egentligen oftast en rem som ser ut som typ en sporrem) Varför har man det? Sett flera på...
Svar
19
· Visningar
3 405
Utrustning Tänkte att jag skulle skaffa ett hösegel från Hööks till hästtransporten. Vilket ska jag ha, det trekantiga eller det rektangulära? Har...
Svar
7
· Visningar
2 759
Senast: Unafraid
·
Utrustning Igår var jag på tävling och såg ett så himla fint schabrak. Kände att jag villhöver ha ett sånt. Meeeen jag lyckas för mitt liv inte...
Svar
10
· Visningar
1 852
Utrustning Någon som haft täcke från Haglunds på senare år? Hur är de i passform, kvalitet och prisvärdhet nuförtiden?
Svar
4
· Visningar
2 039
Senast: Grynet12
·
Utrustning Söker efter ett brunt rundsytt träns med droppformad nosgrimma som ser ut exakt som på bilden. Någon som vet vilket märke tränset kan vara?
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Elektron
·
Utrustning Söker en allroundsadel till min överbyggda Paintkorsning. Har försökt läsa på om olika märken men tycker inte att jag hittar något :meh...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Anemone
·
Utrustning Finns det mindre knästöd att köpa till wintec isabell werth dressyrsadel eller kan man rida utan? Mina är jättestora tycker inte om dom...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: svea
·
Utrustning På senaste har jag sett mängder med dressyrsadelgjordar med ludd till rimliga priser. Men jag hittar inte en enda i brunt? Själva...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Jazza
·
Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 893
Senast: Marvin
·
Utrustning Jag har en sadel, som är i nyskick, då hästen blev skadat och jag sedan fick ta bort henne, så min fina sadel är typ använd 3-4 gånger...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 345
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp