Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har tips på ventilerande benskydd med bra passform som inte kasar/snurrar? Gärna ganska "rejäla" alt. med skena så att de...
Svar
7
· Visningar
1 726
Senast: zarmino
·
Utrustning Vilken är i era ögon den bästa padden? Tanken är att padden ska jobba mellan häst och sadel på ridskola för att skona hästens rygg från...
Svar
16
· Visningar
4 177
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Transporter med säkerhetsbommar (alltså inte panikbommar som släpps ned med ett handgrepp utan verktyg, utan de med ögla som ska gängas...
Svar
19
· Visningar
2 181
Senast: Pudlan
·
Utrustning Hej! Ja som rubriken lyder. Vilken är bättre och varför? Till bred kallblodshäst.
Svar
2
· Visningar
847
Senast: caballus
·
Utrustning Behöver fylla på täckesgarderoben och undrar vilka täcken som funkar bäst till hösten och vintern? Är ett fullblod som är lite tunn mvh...
Svar
12
· Visningar
2 982
Senast: mackan
·
Utrustning Just nu går min fullblodskorsning med en prestige Versailles men har den senaste veckan blivit öm bakom sadeln. Gjorde det mindre smarta...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: spinxx
·
Utrustning Hej har fått hem en ny sadel. Enligt tidigare fodervärd ska denna sadeln ligga bra dock hade hon en i vid och denna har x-vid men...
Svar
11
· Visningar
1 581
Senast: Saigon
·
Utrustning Sökt men ej funnit svar. Skito paddar verkar ha slutat säljas i Sverige, vad ska man då ha för padd under bomlös sadel i soffkudde modell?
Svar
4
· Visningar
848
Utrustning Ska köpa begagnad transport och har trillat över många enkelaxlade. Billigare i pris än boogie såklart. Men är det så fel att ha...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 768
Senast: mackan
·
Utrustning Vad för typ av sadel lägger man på en häst som är såå mycket högre i bak än den är i fram? Alla sadlar (western) åker fram och sitter...
Svar
12
· Visningar
1 425
Senast: Sirap
·
Utrustning Häst som drar 130 i Horsewarestorlekar och är bred i bog och hals. Funkat prima med Amigo Hero 6-serien i bogen, men vill nu ha något...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: caballus
·
Utrustning Någon som kan visa bild på hur ett V galler för transport ser ut? Har sökt men tyvärr inte hittat. Vilken funktion upplever ni att dom...
Svar
5
· Visningar
1 726
Senast: Waco
·
Utrustning Hjälper en av ponnytjejerna i stallet att leta efter ett tredelat bett med parerstänger (alltså fullcheek). Problemet verkar vara att...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: spinxx
·
Utrustning Får man ha bettet lindat med latextejp ”betttejp” i dressyrtävling?
Svar
1
· Visningar
801
Senast: Waco
·
Utrustning Tänkte skaffa en trimmer för hästens huvud och andra småplatser där det krävs lite finjustering. Tips på bra apparat som inte kostar...
Svar
8
· Visningar
949
Senast: Harbor
·
Utrustning Jag har en häst med stor manke och stora bogblad! Har ni tips på sadlar??
Svar
3
· Visningar
785
Senast: mackan
·
Utrustning Har en känslig och stark häst som gärna knäpper av! Har ni tips på bett?
Svar
4
· Visningar
761
Senast: Shaggy
·
Utrustning Tänkte fråga lite om tömkörningsgjord, däckel. Jag har ett kraftigt PRE sto kan det passa med en KG Svensson däckel från Tärnsjö? eller...
Svar
19
· Visningar
2 908
Senast: Ace
·
Utrustning Stämmer det att de inte kommer i kartong längre?
2 3
Svar
40
· Visningar
3 874
Senast: Snubbelfot
·
Utrustning Jag har en Star trailer diamant från 1998 och vill byta ut fönstren till öppningsbara. Jag har köpt universalfönster från sdilab men...
Svar
1
· Visningar
1 328
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp