Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som börjat skriva på inköpslista till Falsterbo? Själv ska jag se om jag hittar några snygga Mias schabrak till vettiga priser.
2
Svar
20
· Visningar
2 461
Senast: Wilfa
·
Utrustning Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta...
Svar
2
· Visningar
500
Senast: Elendil
·
Utrustning Hur tar ni hand om era jodhpurs skor? Jag har tvättat med lädertvål och smörjt med läderbalsam men är det bra?
Svar
8
· Visningar
1 150
Utrustning Hur tar ni hand om era träns, sadlar mm? Hur ofta smörjer ni och med vad?
Svar
5
· Visningar
1 404
Utrustning Jag har just köpt ett par benskydd och undrar vad det kan vara för märke. Logotypen är två hästhuvuden vända mot varandra med ah(?) i...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Sar
·
Utrustning Blir bettet mindre med de bettskivorna? Det liksom "fyller upp" lite mer än vanliga bettskivor väl? Hur mycket påverkar det storleken...
Svar
5
· Visningar
1 229
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ja vilken är det? Jag har några täcken som sitter så bra och som är hela i övrigt men de har börjat läcka. Har använt någon...
Svar
7
· Visningar
3 454
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Som rubriken säger. Har ett par MH stövlar där det elastiska snöret gav upp på den ena. Tog helt enkelt bort det och fortsatte att...
Svar
14
· Visningar
3 573
Senast: Marvin
·
Utrustning För en tid sedan fick jag bekanta mig med en väninnas sadlar av märket Equipe varav några var byggda på en syntetbom (kallas väl...
Svar
5
· Visningar
2 308
Senast: caballus
·
Utrustning Efter att enbart satsat på dotterns ponnyridning fick jag sitta upp på en föräldradag på ridskolan och rida en sväng, blev sugen att...
Svar
8
· Visningar
2 296
Senast: cewe
·
Utrustning Vilken bil tycker ni är bäst som dragbil? Gillar volvo v40 men kan de dra 600 kg halvblod med boggi släp?
2 3
Svar
46
· Visningar
15 094
Senast: Raderad medlem 124573
·
Utrustning Jag har aldrig haft några chaps men jag har kommit på att det vore en bra att ha, inte minst som skydd mot myggen. Idag var jag på en...
Svar
7
· Visningar
2 599
Utrustning FÖRLÅT för alla mina bettrådar! :o Men här finns kanske nån som provat acavallo bettet? Det grå i plast? Nyfiken på hur det funkar...
Svar
14
· Visningar
2 501
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej! Nu har vi köpt en gammal Umesläp och tänkt fixa till lite. Golvet är fint och behöver inte bytas, men mycket annat är i behov av...
Svar
4
· Visningar
2 293
Senast: sthu
·
Utrustning Någon som har deras flugtäcke och kan berätta något om kvalitet eller passform? Är intresserad av det för grova hästar men utöver...
Svar
14
· Visningar
2 022
Senast: Chili
·
Utrustning Först: kan nån vänlig själ förklara scourier, gag, peewee och baucher för mig? Känner att jag inte riktigt fattat grejen med de betten...
Svar
8
· Visningar
932
Senast: Unafraid
·
Utrustning Då vi seriöst överväger att skrota våran Skoda Octavia Combi -14 inom en relativt överskådlig framtid, då den inte lär gå igenom...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
16 333
Utrustning Smorde tränset idag och upptäckte att bettremmarna till mitt Micklemträns måste ha ändrat form. Den ena är 1 cm längre än den andra...
Svar
9
· Visningar
1 898
Utrustning Jag har ett schabrak från Woof Wear som jag tycker ligger väldigt trevligt under min sadel, men de har inte så många alternativ som...
Svar
9
· Visningar
1 085
Senast: Unafraid
·
Utrustning Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man...
Svar
11
· Visningar
1 491
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp