Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Jag ska köpa en eldriven skottkärra för att underlätta mockningen i vinter. Vi har 6 boxar och gödselstacken står en bit bort, så nu...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Antingen så är hästen smällfet eller så är stropparna jätte korta på hoppsadeln. Oavsett så är min 150 gjord ca 5cm för kort för att...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: Buck
·
Utrustning Hej hörrni! :) Jag har en fråga, (kanske dum, kanske inte) men tänk er en sadel som är för tight/trång under vulstret. Alltså där på...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Vilka täcken finns att köpa med löstagbart foder, förutom Horseware med sitt liner-system? Bu eller bä om dessa täcken?
Svar
12
· Visningar
3 288
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Är gjorden för kort? Sadeln ligger tillfälligt med fårskinn under, så stropparna kommer ju längre ner sen. Men sadelgjordens placering...
Svar
10
· Visningar
2 726
Senast: Buck
·
Utrustning Har någon provat Hööks hagskydd? Jag har klämt på dem i butik när de kom men var inte så imponerad då. Några andra förslag? Jag har...
Svar
19
· Visningar
2 344
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Söker ett vändbart Shabrak som inte har några band och med hål för manken. Har ridit hästar i England med dessa och de är super, för de...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Cilva
·
Utrustning Är nyfiken på de här sadlarna. Är det någon som har provridit eller har köpt en? Har ni märkt skillnad i ridningen? Är framför allt...
Svar
1
· Visningar
1 668
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Har fått något märkligt sug efter new-tan färgat läder - det skulle ju bli så snyggt på min skimmel! :D Problemet är bara att jag inte...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: lizzie
·
Utrustning Beställde biljetterna nyss, och har så smått börjat fundera på vad jag ska köpa. Är jag ensam om det? ;) Så, vad planerar ni att köpa...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 496
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har en Röösli från ca 1992-93 som är permanentstoppad och den ligger som en smäck på alla mina hästar enligt sadelutprovaren , men...
Svar
1
· Visningar
1 466
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Känner att mitt Hööks läderbalsam inte riktigt håller måttet, utan skulle vilja uppdatera mig. Men frågan är ju till vad. Mitt Hööks...
2
Svar
39
· Visningar
4 309
Senast: Piraja
·
Utrustning Fenomenet "vinter" har nu även drabbat Stockholm och Dressyrtjejen. Kom till stallet idag, klädd i kläder anpassade för ungefär 0.C...
2
Svar
31
· Visningar
2 761
Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp med att hitta ett par bra dressyrstövlar. Jag letar nya stövlar som jag kan använda för träning. Vad gäller...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: Centaur
·
Utrustning Son frågan lyder - jag tänkte gå ut och promenera min häst idag eftersom han för tillfället vägrar ridas ut ensam på.. Det är väl ca 5...
Svar
14
· Visningar
1 404
Senast: mily
·
Utrustning Vad har ni för erfarenhet av Sverigetäcket, tänker på utetäcken, hållbarhet, passform, stå emot regn? Har HW idag men hade ett...
Svar
16
· Visningar
4 792
Senast: *tove*
·
Utrustning Hejsan! Jag har nyss köpt mig min första riktigt egna ponny. Han är en 5 år gammal irländsk sportponny. Han är världens coolaste och...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Noname
·
Utrustning Hoppas ingen blir galen på alla mina trådar nu :angel: För ungefär 3 veckor sedan köpte jag ett ofodrat HW Amigo regntäcke till min...
2
Svar
24
· Visningar
2 448
Utrustning Jag funderar på att köpa ett hackamore av en tjej. Behöver storlek full. Tjejen vet inte vilken storlek hacket är, men skänklarna är...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: sweep
·
Utrustning Nästa helg ska jag hämta min första alldeles egna häst och jag har insett att det är sjukt mycket att tänka på. Har inte tidigare kört...
Svar
10
· Visningar
2 333
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp