Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Ni därute med mer koll, vilka märken har rejält svängda sadelgjordar? Måste finnas i 50 cm.
2
Svar
32
· Visningar
9 358
Utrustning Jag vill ha bomlös westernsadel att glida runt i skogen med som omväxling till min vanliga sadel. Är inriktad på antingen Freemax...
Svar
0
· Visningar
564
Senast: Pathmaker
·
Utrustning Hej. (flytta gärna tråden om jag postat fel) Nu börjar jag bli frustrerad. Har en körsele som jag försöker mjuka upp lädret på. Smörjer...
Svar
7
· Visningar
4 240
Senast: Neia
·
Utrustning Rider ni som har väst med jacka över eller under? Där jag bor var det -5 igår, då vill man kanske inte rida i bara kabelstickad...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: tolksele
·
Utrustning Undrar hur sadeln tattersall close contact II är i kvalitén? vilken vidd motsvarar den med om man jämför med tex prestige? Har ni några...
Svar
0
· Visningar
2 095
Utrustning Ska nog ta och köpa mig en egen tömkörningsgjord och egna tömmar nu tänkte jag. Har varit tömkörningsfrälst sen ett tag nämligen... Men...
2
Svar
25
· Visningar
7 078
Senast: Eme_liie
·
Utrustning Någon som vet om höjden som är angiven på t.ex. Hööks hemsida på ridstövlarna är på den högsta delen (den svänga "bågen") eller den...
Svar
10
· Visningar
1 973
Senast: MalanMjöl
·
Utrustning Hur lagar ni era hästtäcken? Tänker framför allt på regntäta täcken. Syr man i dom så är de ju inte så täta längre.. O_o
Svar
7
· Visningar
803
Senast: EmmaN
·
Utrustning Gillar Roman som sadel men skinnet känns lite "halt" och kvalitén är väl inte super. Versaille i kalvskinnet men den är visst svårt att...
Svar
2
· Visningar
822
Utrustning Mina stövlar från Hööks har till slut börjat falla samman efter lång och trogen tjänst. Jag har ett par splitter nya De Niro som jag är...
Svar
14
· Visningar
1 896
Utrustning Vi är på jakt efter en ny bil att kunna dra hästtransport med och behöver lite tips. :) Idag har vi en Kia Sorento och vi är egentligen...
Svar
6
· Visningar
2 142
Senast: super
·
Utrustning Hej på er! Snart är det dags för SIHS och på inköpslistan står ett par nya stigbyglar till dressyren. Vilka stigbyglar har ni, och vad...
Svar
10
· Visningar
2 135
Senast: Magnum
·
Utrustning Hej! Är i färd med att uppdatera min stallgarderob (som i nuläget mest består av avlagda udda gamla plagg), vill ha VARMA men SMIDIGA...
Svar
6
· Visningar
2 165
Utrustning Ni som har lite bättre koll än mig, kan ni ge lite input. Känns som storleken blir knasig, att hästen är "för kort" mellan käkrem och...
Svar
15
· Visningar
4 181
Senast: akleja
·
Utrustning Någon som gjort det? Något särskilt man ska tänka på/kolla? Hur kontrollerar man golvet på bästa sättt? Släpet verkar vara i bra skick...
Svar
4
· Visningar
837
Utrustning Ytterligare en sadeltråd från mig. I helgen lånade jag hem ett par sadlar. Storleken min häst behöver fanns det tyvärr endast ett fåtal...
Svar
3
· Visningar
668
Senast: Tualma
·
Utrustning Min hästs grimma har blivit slaktad för andra gången på 3 veckor, och jag börjar lessna nu. Den modell som jag tycker passar honom bäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 081
Utrustning Jag har bl.a. en Jeffries kili till min häst, har även haft en Jeffries elite tidigare. Nu har han breddat ut sig efter sommaren och...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: Aleel
·
Utrustning vad har ni och hur fäster ni det i transporten? tycker aldrig att jag får till det i min lilla kylinge och fasar för hur man ska ordna...
2
Svar
22
· Visningar
11 628
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda siffrorna under kåpan på min Edinburgh sadel. På alla Edinburgh jag sett så står...
Svar
2
· Visningar
1 977
Senast: kottee_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp