Utrustning

Enbart generell utrustning. Anläggningsutrustning som har koppling till hästverksamhet diskuteras under Hästmänniska. Greninriktad utrustning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Lovisaleonora
N
Är de snygga i verkligheten, verkar de va nåt, eller skulle man satsa på ett par manchester i höst?? Kanske tantigt??
Svar
13
· Visningar
1 193
B
Behöver en sadel med reglerbar bom till min häst. Har funderat på en Wintec close contact. Har hört mycket positivt men även negativt om...
Svar
13
· Visningar
5 742
R
För ca 2veckor sedan hittade jag äntligen ett regntäcke som passade min lilla shettis....super glad var jag och köpte det eftersom att...
Svar
2
· Visningar
904
· RebeckaKihlberg
Byta till \"gasfjäder\" på hästtransportens baklem Jag har ett Umesläp från -95 med "vanliga" fjädrar i baklemmen. Skulle vilja byta...
Svar
8
· Visningar
2 312
S
Jag funderar på att köpa en klippmaskin från börjes til att klippa min häst på halsen och lite på bakbenen. är de bra? vilken modell är...
Svar
3
· Visningar
1 074
· Sunnan
M
Kan någon tipsa mig på en bra dressyrgjord som är mjuk mot hästen och inte glider fram? Lädergjordarna är i allmänhet så stela o hårda o...
Svar
15
· Visningar
2 556
M
Hur länge håller ett klippskär? (de är ju rätt så dyra :smirk:) Har bla funderat på den i Börjes, Clipper eller vad den nu hette (den...
Svar
3
· Visningar
1 000
G
Vad vet ni om denna sadel..i kvalité och så (tänker främst på dressyrmodellen)???kanske kan länka mej en bild på amerigos dressyrmodell...
Svar
4
· Visningar
1 045
· LäderBjörn
Skal kjøpe en dressursadel,men hva er best.... lange eller korte gjordstropper???? :confused: Og hvorfor er det bra/dårlig??? THELA :)
Svar
2
· Visningar
949
S
Är det någon här inne som är bra på gamla sadlar. Jag kanske ska köpa mig en 100år gammal damsadel och jag har fått en bild på den som...
Svar
3
· Visningar
962
· Spider84
H
Har en Zaldi Star som inte är omstoppningsbar. Det är alltså bossorna (heter väl så?) som har blivit ojämna. Den ena är plattare än den...
Svar
9
· Visningar
1 325
· Johanna_m
C
  • Låst
Är det någon här som har renoverat en äldre transport. Jag har ett Tranesläp årsm-81, med träsidor, golv o mellanvägg och med...
Svar
10
· Visningar
8 291
Har följt diskussionen om paddars vara och icke vara och håller med om att det i nio fall av tio är en styggelse. Men här om dan hörde...
Svar
7
· Visningar
2 766
· piggis_83
O
hur är det i kvaliten? å hur bra håller det hästen torr?? för det är ju såååå snyggt! :love:
Svar
18
· Visningar
1 198
· maiden
F
Är det svårt att hitta? Pållen behöver ny, men jag hyr ju honom bara, så då är det u lite onödigt att köpa en splitter ny. Och ja, det...
Svar
11
· Visningar
2 439
· Fjomp
på förbygel med martingal och bara en martingal undrar jag över ???? Vad är vettigast att skaffa ???
Svar
2
· Visningar
857
· Millz
M
Finns de inte längre? Har haft dojan som ridskor i x antal år, men kan inte hitta dem längre. På hööks hemsida hittar jag något som...
Svar
15
· Visningar
1 399
E
Det har jag. Och tjockt hår :crazy: Därför är det svårt att hitta en ridhjälm som sitter bra. Hittils har jag bara haft Jofa...
Svar
9
· Visningar
3 169
O
Kan
sadelmakare färga om sadeln?? den är brun...superful..men sååå bekväm.. :love: kan en sadelmakare göra den svart lr fin igen? :confused:
Svar
2
· Visningar
933
· _otursbarn_
Jag vill ha ett åar senskydd (eller ev strykkappor) att ha när man rider ut, på min häst. Hon är liten stor häst (150), med smäckra ben... 2
Svar
26
· Visningar
2 360

Hästdiskussioner nu

• Dressyrsnackis 14
  • Dräktiga ston 2018/2019
  • Vad betalar ni för hovslagaren?

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• Snöstorm ute

Radannonser