Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning Har en sadel som ska skickas i väg till en tjej som köpt den. Har lite funderingar om hur man bäst packeterar sadlen så att skade-risken...
Svar
3
· Visningar
803
S
Utrustning Är det någon som har en sådan? Hur är den att rida i? Är den klumpig? Hur varm är den? Hur mycket kostade den?
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: sara
·
Utrustning Köpte ny sadel åt min häst för ungefär 6 veckor sen. Nu ser jag att pälsen är liite bortskavd/kortare längst bak på ryggen. Han verkar...
2
Svar
29
· Visningar
3 222
Senast: Malin81
·
S
Utrustning Vad tycker ni om dom? Jag fick ett par som böjer sig 90 grader längst ner vid fotplattan. Jag tyckte att det kändes som att fotan skulle...
2
Svar
21
· Visningar
1 599
Senast: Sirisiri
·
T
Utrustning Har ju skaffat ett hack till min hbl-dam men sidstyckena är alldeles för långa på alla mina träns. Är det någon som har något bra tips...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: Jessica
·
I
Utrustning Vad ska man ha på fötterna? Har provat med alla möjliga sorter och kombinationer, men jag fryser ändå alltid om fötterna. Både i...
2
Svar
38
· Visningar
6 420
Senast: JennyF
·
L
Utrustning Vill veta allt om den sadeln! Är det en ren dressyrsadel eller är det allround mot dressyr? Någon som har en bild???
Svar
7
· Visningar
2 550
Senast: lilla_busan
·
B
Utrustning Pannband & nosgrimma Har letat jättemycket nu efter pannband med 'strass' på, hittar bara ett enda; ett svindyrt på Equinet som kostar...
Svar
13
· Visningar
1 008
Senast: meep_ask
·
B
Utrustning Har läst att sitsstorlekarna på Torsion-sadlarna går att jämföra med storlekarna på westernsadlar, men läste någonstans på detta forum...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: pluttis
·
Utrustning Tänkte köpa ett nytt pannband till mitt kandar.Skall vara med gulddetaljer, sett många under hösten som haft skitsnygga!.Någon som har...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: EmelieR
·
A
Utrustning Vad tycker ni om de? Ska köpa ett par sådana nu på lovet, fick nämnligen ett presentkort på ett par sådana när jag fyllde år.. Har hört...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: bengall
·
M
Utrustning det är så att jag ska skicka en sadel och det bästa verkar ju vara med bussgods.(?) Om sadeln ska skickas ca 50 mil från Norrbotten till...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: mustbeforever
·
L
Utrustning Är det någon här som har beställt en sådan? E de bra kvalite eller en skitgrimma?? Grimskaftet som hör till, e det bra eller dåligt...
Svar
9
· Visningar
909
Senast: GUSTUR
·
B
Utrustning Är det nån som har Börjes minitäcke RH? Läcker det in? för det har ju ryggsöm? nån annan som har tips på bra o billiga shettistäcken...
Svar
8
· Visningar
2 256
Senast: mizz_perfect
·
S
Utrustning Någon som provridit en sådan? Väldigt nyfiken på just dressyrmodellen, hittar inget om denna på tidigare trådar! Placerar den ryttaren i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 602
Utrustning har 11,5 i stl på ett rakt bett men det känns jätte litet när jag har 11,5cm på ett 3 delat pessoa bett. Ringarna känns som om de...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: piggis_83
·
Utrustning finns det något ställe som säljer breda men inte långa chaps nån stans att köpa alla är nästan för små o för långa =( har bredd:43-44 o...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: satanic
·
B
Utrustning Har läst tråden 'Vad skulle ni aldrig sätta på er häst' (heter den så???) och jag är jätteförvånad :eek: Flera skriver att ni aldrig...
2
Svar
36
· Visningar
3 036
Senast: Polly_Mulle
·
Utrustning Jag har ridit min häst med remontnosgrimma några gånger nu. Bara en sån allstå..:) Tycker att det funkar ganska bra och han tar...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: confetti
·
S
Utrustning Jaha, så har jag då funderat igen :eek: Vill gärna skaffa drag sele till min häst men kan inte bestämma mig för vilken typ :confused...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp