Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Är det nån passformsskillnad på Bucas täckena? Hästen har ett bucas-täcke nu som sitter bra, om alla bucastäcken har samma passform så...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Gimlan
·
Utrustning Har nån en Hidalgo sadel?? Skulle vilja veta vad ni tycker!
Svar
6
· Visningar
3 898
Senast: videnlis
·
Utrustning Någon här som har den? Jag behöver en enkel klassisk hjälm, men då den kommer användas så sällan vill jag helst inte behöva lägga några...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: fruxolisa
·
Utrustning Ja, i dag var vi och provade sadlar som en sadelutprovare tog med sig. Jag är intresserad av en ny dressyrsadel, men utprovaren gjorde...
Svar
11
· Visningar
2 120
Senast: Luzzan
·
Utrustning Någon som har lagat sitt träns? Hur gjorde du? Och hur vart resultatet? Hur var det sönder? Min häst har nämligen haft sönder sitt...
Svar
15
· Visningar
4 974
Senast: Buck
·
Utrustning Ska köpa ett Sprenger med fasta ringar, ska jag gå ned i storlek eller köpa samma storlek som han har på de med lösa ringar? Är 5...
Svar
0
· Visningar
675
Senast: feel
·
Utrustning Funderar på att köpa ett Bucas Smartex regntäcke till en av våra quarterhästar. Är det någon här som har/haft Bucastäcke till sin...
Svar
13
· Visningar
1 751
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag har en Simco Draft horse till min breda tinker men upplever att den inte ligger helt optimalt. Den är lite för vid fram men däremot...
Svar
0
· Visningar
622
Utrustning behöver hjälp med det snälla! :) en hoppsadel (ej stubben och inte heller syntet sadel) haha:p...
Svar
0
· Visningar
444
Utrustning Är det någon som vet ifall det är samma vidd på wintecs vita koppjärn och claridge horses, hööks, koppjärn ???
Svar
0
· Visningar
710
Senast: palle
·
Utrustning Vad finns det för lätta säkerhetsstigbyglar? Känner att jag vill ha ett par snyggare stigbyglar till dressyrsadeln. Idag har jag...
2
Svar
36
· Visningar
4 633
Senast: Lorelie
·
Utrustning Jag har ett par frågor kring dem, eftersom de verkar vara de sadlar som bäst passar in på mina och pållens önskemål. Men det finns några...
Svar
2
· Visningar
1 129
Utrustning Jag vet inte vad jag ska kalla det, men alltså en liten platta som sitter i kryssgjordarna under magen på hästen. Går det att få tag på...
Svar
10
· Visningar
1 753
Senast: Gimlan
·
Utrustning Vilket bett tycker ni är det skarpaste och vilket bett tycker ni är det mildaste? Inget bett är skarapare än ryttarens hand, men...
Svar
8
· Visningar
7 561
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hur gör ni på vintern om mi vill rida barbacka, och hästen behöver nåt över rumpan? Ridtäcke som knäpps över mina ben gillar jag inte...
2
Svar
26
· Visningar
6 054
Senast: Gimlan
·
Utrustning Är det någon som har tips på ridkavajer som är lite längre i ärmarna? Ska förhoppningsvis kunna komma ut på någon lite tävling med...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: remmis
·
Utrustning Jag letar hoppsadel åt min 3 åriga valack. Har funderat en hel del och jag tror att jag behöver testa en sadel som är bred/bred kanal...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: sissu
·
Utrustning Bomlös med läderbom. Av någon anledning jag inte riktigt lyckats räkna ut varför glider den bakåt under ridning. Hästen verkar inte...
Svar
18
· Visningar
7 633
Utrustning Min häst är expert på att demolera täcken vid knäppningen i utetäcken. Använder bara när det regnar eller är kallt och är noga att inte...
Svar
7
· Visningar
1 293
Senast: quigley
·
Utrustning Andrews GP allround mot dressyr - passar den raka eller svängda ryggar? :)
Svar
0
· Visningar
576
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp