Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hej! nu är jag lite ny här så jag hoppas jag gör rätt nu! haha till att börja med kanske jag ska berätta lite om min häst, som är ett...
2
Svar
32
· Visningar
2 408
Senast: rubytoo
·
Utrustning Jag letar efter en sadel som kan tänkas passa min lilla ponny. Kruxet är att hon är kort och jag behöver en lite större sadel...
Svar
10
· Visningar
888
Senast: Myzan87
·
Utrustning Min unghäst har under hösten utvecklats mycket i ridningen och därför även musklat på sig. Under den senaste månaden har jag märkt att...
Svar
7
· Visningar
1 115
Senast: caballus
·
Utrustning Jag ska kanske ut på islandshäst-tävlingsbana i sommar, och hästen jag ska rida är en ganska mörk, nästan lite "gråbrunaktig" fux med...
2
Svar
24
· Visningar
4 984
Senast: mily
·
Utrustning Vet att jag sett det men blind nu. Söker svart remont med ställbar nosgrimma (dvs på nosen med).
2
Svar
25
· Visningar
2 102
Senast: Nominous
·
Utrustning Jag söker efter höga stövlar, gärna utan snörning. Men jag känner att jag behöver tips.. vad har ni för stövlar, & vad skulle ni...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: walkaway-
·
Utrustning Okej jag skall köpa häst och har funderat lite med ad man ska ha för färg på lädret osv. Så jag tänkte fråga er! Tycker ni att man kan...
Svar
10
· Visningar
2 316
Senast: Ackio
·
Utrustning Ursäkta om jag ställer världens dummaste fråga, men jag håller på och letar ny hjälm då den nuvarande har varit med några år för länge...
Svar
4
· Visningar
729
S
Utrustning Har ett litet problem här... Jo, jag har ett fuxsto på ca 140 cm med brun sadel o träns och mina svarta stövlar är för små *tumme ner*...
2
Svar
21
· Visningar
10 065
Senast: Catrool
·
Utrustning Ska köpa tävlingskläder till dottern i födelsedagspresent (hoppning). Är det vanlig tröja som gäller eller kavaj? Känns som om kavaj...
Svar
9
· Visningar
1 183
Utrustning Hej allihopa! Skulle verkligen behöva hjälp med bett för min ponny. Just nu har jag vanligt delat tränsbett som hon blir väldigt käftig...
Svar
2
· Visningar
565
Senast: Minsans
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 034
Senast: Leansman
·
Utrustning Vet snart inte vilket bett jag ska rida på, så tänkte om det finns någon här som varit i samma situation eller har tips och vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 645
Senast: Leansman
·
Utrustning Då min häst svettas mycket vid ridning (har mkt päls och rids i princip dagligen) även vid uteritter kommer jag att raka honom. Han bor...
Svar
5
· Visningar
723
Senast: pinky
·
Utrustning En nyfiken fråga: Hur många ridbyxor har ni? Hur ofta är ni i stallet och har ni alltid ridbyxor på er då, eller har ni annat om ni...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 463
Senast: ptr
·
Utrustning Snart är det dags för vårkollektionerna att börja dyka upp, är det någon mer än jag som är sugen och förväntansfull :)? Jag funderar...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: skiesabove
·
Utrustning Livet förändras - och ibland hästarnas utrustning med det :P Lång historia kort. Minst den ena hästen kommer att motioneras mindre...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Gimlan
·
Utrustning Hur är den i bommen - rak eller svängd? Snackar alltså om den som finns på hemsidan nu och kostar 3499 kr. Hittar ingen info alls om...
Svar
1
· Visningar
2 993
Utrustning Min häst har svängd rygg, små bogar + manke och "lutar nedåt" (korset är ca 3-5 cm högre än manken). Hon har dessutom ganska rund rygg...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: mmimmiss
·
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 607
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp