Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Min häst e svullen på högerbakben.Han fick en sten i hoven, sen så slår han i vänterbakben med det högra hela tiden.Han har vilat i ca 3...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: kiablo
·
K
Hästvård Hej, min bästa kompis häst har nån mystiskt som vi inte riktigt vet vad det e, lr vad det kan bero på.Hon e tjock och svullen ifrån...
Svar
4
· Visningar
983
Senast: kiablo
·
Hästvård Min häst har återkommande järnbrist (konstaterat genom blodprov), allra värst är det på våren. Veterinären vet inte varför det blir så...
Svar
8
· Visningar
2 548
Z
Foder & Strö Har sökt på gamla trådar, men hittar ingen info. På återförsäljarens hemsida så skriver de inte ut hur mycket melass, men bara det att...
Svar
3
· Visningar
634
Senast: raggsock
·
R
Hästvård hej, min sköthäst har varit turhäst dvs. bara gått efter andra hästar med halvlånga tyglar. Han är en jättesnäll 12 - årig fjordhäst...
Svar
9
· Visningar
1 180
Senast: Iser
·
G
Hästvård Hej Jag köpte häst för ca 4månader sedan. Han är en korsning mellan fullblod/nordsvensk på 10 år. Hans historia är så att han är en... 2
Svar
32
· Visningar
3 463
Senast: guppyy
·
M
Hästvård Hur vanligt är det med helt rena papper från en exportröntgen? Vi har röntgat några hästar det senaste och fått ett muntligt...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: md5krist
·
Hästvård Ja, satt här och läste trådar om Sadeltvång och de slog mig, min ponny har täckes tvång! Han är extrem känslig mot knott och annat...
Svar
10
· Visningar
1 084
Hästvård Min häst har känts lite håglös till och från de senaste sagarna. Ena dagen mer vil än tam och nästa lite småhängig. Är himla orolig för...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: FreeLou
·
Hästvård Nu har min kille kommit in i sommar torkan och skorna åker på löpande band! -har haft 2 tappsko bara dessa 3 veckor=( Och han kan... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 570
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Såg ett program förra året om en kvinna som hade börjat odla speciellt hästgrovfoder. Man skulle kunna välja olika gräsblandningar, TS...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Bellini
·
Hästvård Hästen vill inte stödja alls på sitt vänstra framben. För övrigt pigg och glad, ingen temp, äter bra, dricker osv. Inte svullen, eller... 2
Svar
35
· Visningar
4 299
Senast: YorkWann
·
K
Hästvård Ber om ursäkt för att jag postar ännu en fångtråd, det verkar vara högsäsong för dem just nu... Snabb historik: Måndag: Plockar hästen... 2
Svar
38
· Visningar
3 438
Senast: Lickety
·
Hästvård Hästen har fått en hård knöl/bula på insidan av skenbenet, ungefär mittimellan knä och kota. När jag red ut igår red vi rätt ute i...
Svar
7
· Visningar
7 133
Senast: Ellyne
·
Hästvård Vilken hade du absolut inte köpt och vilken hade du kunnat tänka dej att köpa för rätt pris? Spelar det någon roll varför/hur hästen...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: Dorinda
·
S
Hästvård Varför kan hästar få patellahakningar. och vad kan man göra åt det, för att inte förvärra det? Har en häst som har troligtvis det. När... 2
Svar
20
· Visningar
2 310
Senast: Gullan86
·
Foder & Strö Jag har haft Miner Blå till mina hästar förut men bytte till Miner Röd pga att de äter lucern (efter att ha läst här på Buke). :bow...
Svar
5
· Visningar
948
Foder & Strö Är det brist på stråfoder i år, eller? Alla, inkl. jag, verkar ha svårt att hitta hö och hösilage, åtminstone här uppe i Norrbotten. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Kratus
·
Hästvård Upptäckte i förrgår att valacken var ordentligt svullen i körtlarna bakom ganaschen, i båda körtlarna på bägge sidor. I dag var han lika...
Svar
11
· Visningar
11 733
Senast: moonie
·
Hästvård När jag skulle ta in min unghäst på 3 år i förmiddags så haltade hon mkt kraftigt. Ringde vet som tyckte det lät som en hovböld. Tog ut...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: zeus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka