Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi köpte en ponny i höstas som förra ägarna sa hade exem . Det är bara det att hon har inte några förhårdningar uppe på öronen och...
Svar
7
· Visningar
1 273
Senast: TantEster
·
I
Hästvård hej jag har ett islands sto, som har varit i bråk med en annan häst.Hon går nu på smärtstillande men vi ska tävla den 10-11 maj,hur...
Svar
17
· Visningar
2 289
Senast: Islandstjej
·
Foder & Strö Jag har ett föl/unghäst på 8 månader, Korsning Tinker/ardenner. Idag äter hon 10 kg hö, 2kg krafft groov 125, proteiner, 3 dl...
Svar
7
· Visningar
1 348
Senast: Masse
·
T
Hästvård Köpte förra våren en tvåårig nordsvensk som förra sommaren började skrubba man och svans. Jag fattade inte först att det förmodligen...
Svar
2
· Visningar
1 455
Senast: Novali01
·
P
Hästvård Hur stor hage bör man ha till två hästar på lösdrift för att mockning av hagen inte ska behöva vara nödvändigt?
Svar
3
· Visningar
727
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Snabb fråga ang hö-analys. Smältbart protein nämns inte i svaret. Det står Råprotein och Effektivt protein. Kan jag utgå från att det...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: ponytails
·
M
Hästvård Tror ni att man kan använda Ormsalva plus, muskelliniment på hästar? Någon som testat/använder det och vet i fall det fungerar/skadar?
Svar
1
· Visningar
1 990
Senast: Minstril
·
Foder & Strö Har träffat en drygt 20 årig ridtravare som magrat kraftigt under vinter och vår. Han är alltså inte smal, utan direkt mager. Äter enl... 2
Svar
26
· Visningar
2 253
Senast: Boj
·
Hästvård Ja nu är dom här. Visserligen plocka jag en i december på tösen, men nu har nog säsongen börjat. I huvudet så satt det en liten liten...
Svar
14
· Visningar
1 044
Senast: Piraja
·
Hästvård Sitter i tagen att börja rengöra stallet. Hästarna är nu ute dygnet runt och jag funderar på att börja med att högtryckstvätta och...
Svar
3
· Visningar
1 695
Senast: Sockertoppen
·
H
Hästvård Jag läste för ett tag sen i Ridsport en artikel om gröt till hästar (jag tror det var en italiensk variant). Jag har råkat slänga...
Svar
5
· Visningar
2 601
Senast: Saigon
·
N
Hästvård Hej! här är det en som är ledsen. Har fått besked att min häst har kronisk bronkit med kvickdrag . Hon får av mig rödalger samt idag...
Svar
17
· Visningar
1 836
Senast: Ulrika C
·
W
Foder & Strö Har bytt hö i stallet, då det förra var så dåligt och ska nu räkna ny foderstat. Nu har det växt upp ganska mycket gräs i hagen, ska... 2
Svar
27
· Visningar
3 314
Hästvård Trädkåda, ja... min donna har kliat sej på ett träd som var fullt med kåda, hur får man bort det utan att behöva klippa manen och...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: FunnyFlyer
·
S
Hästvård Det rann vitt snor ur pållens ena näsborre idag efter ridning. Ofarligt? Kommande förkylning? eller annat Folk reagerade...
Svar
6
· Visningar
3 953
Senast: SMponny
·
M
Foder & Strö En vän till mig tog hand om ett vbl för ett år sedan, då var han bara skinn och ben. Nu har jag tagit över honom, eftersom hennes ston...
Svar
16
· Visningar
1 216
Senast: Masse
·
M
Hästvård En häst i mitt stall drabbades av fång för ca tre månader sedan. Det började med en hovböld på ett bakben, boxvila, några dagar senare...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: miisen80
·
G
Foder & Strö jag har hört att det är bra att ge sin häst vitlök, mot förkylning och liknande. hur mycker vitlök ska man i så fall ge? är det bäst att... 2
Svar
21
· Visningar
1 946
Senast: hästmyran
·
Foder & Strö Vart kan jag köpa kalk till min häst??? (Stenungsund el liknande)
Svar
5
· Visningar
1 126
S
Hästvård Jag vill bara skriva av mig lite. Att avliva min häst är inte ett val utan ett måste. De svåra valen jag ställs inför är det här. Så här...
Svar
15
· Visningar
1 859
Senast: Lena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka