Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Alltså, jag vet snart inte vad jag ska ta mej till! Hästen trampade sej för 1 vecka sen, blev två små ynkliga sår vid kronranden...
Svar
14
· Visningar
1 517
Senast: ika77
·
Hästvård Nu ligger säkert denna tråden på fel ställe men jag måste ha lite rådgivning. Jag kom precis hem från skolan och då får jag reda på...
Svar
13
· Visningar
6 596
Senast: Madick
·
T
Hästvård Pållan blev sur i går på en efterhängsen longerlina och sparkade sig på insidan av hasen. Såg fint ut igår men i dag har det svullnat...
Svar
5
· Visningar
1 805
Senast: Tomaten
·
E
Foder & Strö Hur mycket selen behöver ett dräktigt sto????
Svar
7
· Visningar
974
Senast: EmelieR
·
Hästvård - Hej någon har ringt och sagt att dina hästar inte har det bra så jag vill komma och titta. Jag höll på att svimma och blev alldeles... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 384
Senast: Idasagare
·
B
Foder & Strö Priset på korn har gått upp häromkring så nu håller jag på att se mig omkring om jag kan lösa min kraftfoderfråga på annat sätt. Bönder...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Blue_moon
·
N
Hästvård Har haft jätteproblem med mugg på min häst nu i vinter. Olika behandligar har provats så som div antibiotikabehandligar. Inget har haft...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: janis
·
F
Hästvård Hästen har ett ca 2 cm långt sår på insidan av bakbenet. Uppstod för 2 dagar sen. Såret är torrt och fint men tyvärr så är det svullet...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: FidoDog
·
Hästvård Hur behandlar man en häst mot soleksem på bäst sätt?
Svar
12
· Visningar
5 423
Senast: MinIan
·
Hästvård Hörde talas om det här och blev väldigt fundersam. Vildhästskoning? Skor man plötsligt vildhästar? Jag är mycket skeptisk till alla...
Svar
12
· Visningar
1 436
Senast: Snuffsan
·
Foder & Strö stämmer det att en häst på 19 månader eller mer räknas som "vuxen" i kvotsammanhang? har alltid fått höra att en unghäst ska ha en...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: Antiqua
·
H
Hästvård (Flytta tråden ifall den ligger fel) det är så här att jag skall köpa unghäst snart (2-3år gammal) och jag undrar: Vad skall...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: ako
·
Hästvård Min kära Frans fick fång dagen före julafton. Stod på Finadyne i 8 dagar och blev smärt-och pulsfri. Det går ca 2 veckor så får han... 2
Svar
20
· Visningar
3 215
Senast: Emmah.S
·
Foder & Strö Risken är väl minimal men jag provar att fråga iallafall.... Är det någon som jämfört och hittat ett kraftfoder som är likvärdigt med...
Svar
6
· Visningar
1 237
Senast: wrangler
·
M
Foder & Strö Jag ska köpa ett antal utvalda örter till min häst och ge under en period för att stärka hennes immunförsvar. Jag har valt ut maskros... 2
Svar
21
· Visningar
3 373
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hallå! behöver lite hjälp av er här på buke angående foder.... HAr fått hem foderhästen nu:love: men han behöver bygga muskler och gå...
Svar
19
· Visningar
1 225
Senast: nixa 324
·
J
Hästvård Vi har en inackordering vars häst fått en hovböld efter att ha delvis trampat av sig skon o sedan trampat på skons sidokappa. Nu har... 2
Svar
23
· Visningar
14 729
Senast: simpan
·
D
Hästvård När jag var ute och red för 9 dagar sedan på eftermiddagen vid skymningen så trampade min häst sig på något, en vass sten eller...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: hillevie
·
Hästvård Har precis fått hem en ny häst och upptäcker att den tuggar bussar, och nu menar jag inte några små tussar utan vi pratar långtradare... 2
Svar
29
· Visningar
4 172
Senast: hursomhelst
·
Svar
2
· Visningar
781
Senast: mumrikan
·