Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad tycker ni? Funkar det enligt er mening att ha ett lager tidningpapper och sedan ett lager packat råspån över och använda det som...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Belethien
·
F
Hästvård Hej, mitt sto är brunstigt, i början sparkade hon bara hästar som kom för nära. Men idag när jag var ute och red så sparkar hon bakut...
Svar
6
· Visningar
1 450
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Kom ut till stallet idag och hittade pållen med ena framskon på trekvart. En söm satt kvar där den skulle (var de andra har tagit vägen...
Svar
13
· Visningar
1 440
Senast: Ingela_S
·
B
Hästvård Hej! Jag är så rådvill nu. Köpte min ponny i höstas och han hade jättefina fötter och har gått utan skor i hela sitt liv. Han gick på... 2
Svar
20
· Visningar
2 585
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har alltid haft bekymret att behöva tillsätta protein då jag dels har en häst som kräver en rätt hög kvot samt haft oturen att...
Svar
7
· Visningar
1 337
Senast: alice
·
C
Hästvård Någon som har erfarenhet av tendinit i gaffelband. Har en ponny som fått detta efter en griffelbensfrakturoperation i mars och april...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: caspar
·
Hästvård Under de böta årstiderna vår och höst, går mina hästar i en uppgrusad hage. Hagen är VÄLDIGT tråkig... Nu vill jag ha tips på vad man...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Underbar
·
Hästvård Min häst är fullkomligt DRÄNKT i kåda! :o Hela pannluggen, manen, huvudet och halsen är nästan täckt av det *suck* Nån som har nåt tips...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: linneahjertamusse
·
S
Hästvård Hej! Min polle har svårt för höger galopp och jag har börjat fundera på om jag ska kontakta en massör lr kiropraktor för att gå igenom...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: SuperSpringBoy
·
Hästvård Jag undrar vad som är bäst för att undvika halka/styltor osv. på vintern. Funderar på att ha min pålle barfota. Men är det halare än... 2
Svar
21
· Visningar
1 943
Senast: hermulen
·
Foder & Strö Idealet är enl. böcker en kvot på 1,2-1,8, men en högre kvot accepteras för friska hästar. Min är frisk, men dräktig så jag skulle...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Antiqua
·
Hästvård jag behöver akut hjälp med hur jag skall sko min häst på tisdag. han har haft knäledsinflammation fram, kortison 1 ggr friskförklarad...
Svar
4
· Visningar
818
H
Hästvård hej har för ca 4 veckor sen fått beskedet om att min häst har fått en spricka i griffelbenet. hon ska snart upp och röntgas igen för o...
Svar
1
· Visningar
1 556
Senast: Ajda
·
Hästvård Ni som klipper era hästar på vintern, när ungefär brukar ni klippa första gången?
Svar
19
· Visningar
1 775
G
Hästvård Min ponny bara låssar och låssar ragelstrån hela tiden jag vet inte vad det är som är fel. längst upp på svans roten ser svansen ut som...
Svar
13
· Visningar
1 491
Senast: isvind
·
Foder & Strö Min shetlandsponny är fet, inget snack om saken. I vår fick hon en väldigt stin nacke, en riktigt fetnacke alltså. Jag lät henne gå på...
Svar
2
· Visningar
2 020
Senast: HelenaHandberg
·
M
Hästvård måste fråga lite om munkorgar, har ett russ som äter allt som han hittar = stor mage. fråga 1: kan han ha en dygnet runt, på ganska... 2
Svar
28
· Visningar
2 398
Senast: Immer
·
B
Hästvård Hjälp ge mig råd. Var på tävling igår med min nya ponny, haft henne ca 1/2 år. Ponnyn är 12 år inte tidigare tävlat hoppning utan bara...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: Bim
·
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Flizan
·
C
Hästvård Vet inte om jag lägger den här tråden rätt. :crazy: Vad anser man är bäst? att låta hovskägget vara kvar, eller klippa det. Vad... 2
Svar
33
· Visningar
4 248
Senast: Paulsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka