Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Tog i våras mig an ännu en misskött problemhäst som tyvärr inte var försäkrad. Killen är 17år och kan alltså inte försäkras hos varesig...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: Lillekarl
·
T
Hästvård Min svarta skönhet har stått och kliat sig mot en gran och har blivit full av kåda på halsen:crazy: Någon som har tips på hur jag får...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: minschamamman
·
G
Hästvård idag kom en (möjlig)köpare till vårt sto för att provrida vårt vbl sto rindy. Vi upptäckte då att rindy hade fått en stor knöl vid... 2
Svar
22
· Visningar
2 312
Senast: Galore
·
Foder & Strö Har fått reda på dessa två alternativ som verkar göra samma sak, fin päls, fint hull och fin mage. Men vilken är att föredra? Har hört...
Svar
8
· Visningar
1 548
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Vad vet ni om stroppimärr, tror att det heter så. Är det bra till hästar som brunstar mycket?
Svar
4
· Visningar
677
R
Foder & Strö om höet innehåller lite protein, vad kan man ge för tillskott för att väga upp det? har en unghäst, så det känns extra extra...
Svar
10
· Visningar
1 281
Senast: milly
·
Hästvård Hejsan! Våra hästar har redan fått styngflugans ägg på sig (vilket verkar tidigt:crazy:) Hur gör man med avmaskningen då? Väntar man...
Svar
2
· Visningar
571
Senast: Taz
·
V
Foder & Strö tips mottages på kraftfoder där man behöver x-tra protein pga av lågt i höet till en PIGG halvblodstjej men som inte har lätt att hålla...
Svar
4
· Visningar
761
·
S
Foder & Strö Hade tänkt lägga upp ett ny foderstat nu inför vintern efter betet. Vad tror ni om att ge: KRAFFT (grund) Betfor Mineraler...
Svar
3
· Visningar
997
·
Hästvård Ytterligare en tråd om foderhästens ben. Lång historia kort. Hon kom till mig i juni och blev fetr ett par veckor lite svullen i...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Masse
·
C
Hästvård Hej! Jo det var så här att jag är intresserad av en häst men har ej varit och provridit den än. Jag har nu fått höra att den har piphas...
Svar
6
· Visningar
4 300
A
Hästvård Det är alltid intressant och läsa om hur alla rider sina hästar. Varje vecka ser såklart inte likadan ut, inte för mig i alla fall, men...
Svar
10
· Visningar
1 257
Senast: Skrauti
·
Hästvård Jag är såååå trött på folk som inte förstår att man inte kan lägga ett vintertäcke på en häst när det är 20 grader och sol... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 374
Senast: Totola
·
Foder & Strö Två av mina tre hästar har börjat tappa väldigt mycket i vikt - vilket ju inte alls är bra. Jag är nybliven hästägare och kan inget...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: sassiball
·
H
Foder & Strö Nu på betet så ger jag min häst havre och mineraler efter ridning. Funderar dock på att byta ut havren mot krafft grund till hösten...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: sassiball
·
Hästvård Denna häst hittades i sin sjukhage på detta vis. En hage med Grus på 6x6 meter. Hur är detta möjligt? Har ni någonsin sett något... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 646
Senast: Jen80
·
H
Foder & Strö Kan nån hjälpa mig att i Uppsala hitta återförsäljare som har Kvarnbys lucern eller annan Lucern? Tycker det verkar som om Kraffts...
Svar
6
· Visningar
891
Foder & Strö Tänkte införskaffa en automatisk utfodring för lunchhöet i hagen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Det jag funderar på är om...
Svar
11
· Visningar
3 303
Senast: Thora
·
Foder & Strö Jag planerar inför vintern och letar efter lusernfoder utan melass till min fånghäst. Jag vet att det inte är fel med melass men känner...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: kickikompis
·
P
Hästvård Jag måste få veta min kompis har en häst som saxar....alltså korsar frambenen markant i skritt är det nåt fel på henne alltså kan hon ha...
Svar
1
· Visningar
731
Senast: plommomgurkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka