Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hjälp! Har hört att man inte ska ge hästar gräs klippt med gräsklippare?! Vi har två ponnyer varav en liten bponny som ibland har...
Svar
10
· Visningar
4 505
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Ska avmaska mina ponnyer och vet inte vad de kan väga. En shettis är 110 cm och rätt så rund. En annan 100 cm och normalhull. Kan 250 kg...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: Rebecka83
·
Foder & Strö Jag har köpt kwik beet och racing balanser från D&H...min häst klarar inte betet utan hjälp av krafftfoder(mkt fullblod) Hur mkt ska...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: supergladis
·
Q
Hästvård Om en häst får visad spatt, och den har läkt ut och hästen hoppar 130 utan problem, kan det visa att den inte lider av det, eller är en...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Roheryn
·
J
Hästvård Hej, asså jag vet inte riktigt hur länge jag skall hålla på jag tvättar och tvättar dag in och dag ut, jag är snart inne på min 6...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: Immer
·
Foder & Strö Jag undrar om någon vet något tillsatsmedel som inte ger så lågt pH som det som tillsätts i ensilaget till t ex nötdjur, typ myrsyran... 2
Svar
31
· Visningar
2 405
Senast: Kirre
·
Hästvård Kan man ha en häst på viltåker som en hage menar jag. kanske inte sommartid men vnter och höst tid är det ngn som har det????
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Empalie
·
C
Hästvård Hjälp! Jag ska köpa en ponny, den var helt underbar när jag provred och jag blev djupt förälskad..... Men sedan när vi tackade ja...
Svar
6
· Visningar
713
Senast: capri__3
·
L
Hästvård Läste nyss på Djurskyddsmyndighetens hemsida ett pressmeddelande där de står att russens ägare fått dispens ytterligare en vinter från...
Svar
1
· Visningar
582
T
Hästvård Hur märker man att hästen har cushings syndrom? Har hört talas om att pälsen kan blir lockig och att den inte fäller normalt. Hur...
Svar
3
· Visningar
1 186
Senast: hillevie
·
Hästvård Barnens Shettlandsvallack har haft hosta sedan början av våren,torr djup hosta,ej särskilt snorig(genomskinligt),har ej tagit...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: istapp
·
M
Hästvård Ge exempel på olika behandlingar som ingår i sk. medicinsk eftervård?
Svar
1
· Visningar
584
·
Hästvård Visst är det väl mycket troligt att en häst som inte fäller sin päls (inte gjort ännu så här års) har brist på PROTEIN? Och kanske även... 2
Svar
21
· Visningar
5 536
·
Hästvård Satt just och funderade på detta när hästar blir gamla och åldras; äldras vallacker "fortare" är hingstar eller tvärt om? Hur...
Svar
1
· Visningar
611
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ok, jag ska räkna ut på ett ungefär hur mycket korn jag ska köpa hem av min leverantör som jag inte alls träffar många ggr så jag tänkte...
Svar
10
· Visningar
2 096
Senast: KillerQueen
·
P
Foder & Strö Vad bör foderkostnaden hamna på för en normalfödd halvblodshäst som tränas regelbundet och tävlas ibland? Alltså en rätt generell häst? ;)
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Farao
·
F
Hästvård Jag har en häst som har börjat bajsa löst. Det hon får är: 6 dl Hel Havre 4 dl Betfor Hö (rent och fint) dygnet runt Någon som...
Svar
1
· Visningar
621
Hästvård vad är det? hur används det och mot vad kan man använda det? 19 20 21
Svar
403
· Visningar
28 543
Senast: Jippo
·
Foder & Strö Min fånghäst (hade det 2005) håller nu på att långsamt vänjas in på bete. Det går bra och han går nu två timmar per dag. Han äter...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka