Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Har letat men inte hittat någon tråd som förklarar vad gallor igentligen är. Förr ett tag sen fick ja veta att min häst hade "galliga"...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: Creiwry
·
Hästvård Vad är för- och nackdelar? Vilka tillstånd blir bättre med PG? Vilka problem kan förvärras? Vill ha alla erfarenheter..
Svar
10
· Visningar
1 238
Senast: Kattja
·
Hästvård Jag har varit hos farbror doktorn med Mirage och fick diagnosen serös/serofibrinös artrit i karpalled. Vad sjutton betyder detta...
Svar
7
· Visningar
9 054
Senast: mirage
·
C
Hästvård Har ett sto på nu 6 år (mentalt sett 5) Det är en häst med mycket humör och kan vara riktigt baggig. Då hon inte vill lyssna alls och...
Svar
16
· Visningar
1 278
Senast: claraswe
·
O
Hästvård ska använda det efter hård träning till rygg och bakdel på hästen (även halsen ibland), benen. vilket liniment är bäst?
Svar
13
· Visningar
1 041
Senast: Catinca
·
Hästvård Bakgrund: Min häst slutade hoppa i maj förra året, kontaktade då veterinär som konstaterade kotledsinflammation i båda fram, behandlades...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: artemis
·
  • Låst
Hästvård Idag postade jag skadeanmälan till IF som jag fått från vetrinären. ´Pelle som en del av er har följt har blivit sämrei sin mage. Han...
2
Svar
31
· Visningar
2 372
Senast: josse_horses16
·
Hästvård Här kommer mitt stora problem inom hästeriet som jag behöver hjälp med. Läget är följande... Benen: Han lyfter inte ordentigt på...
2
Svar
23
· Visningar
1 998
Senast: calind
·
Hästvård Vart ringer man? Hur går det till? Tas kroppen bort meddetsamma? Kostnad?
Svar
10
· Visningar
8 873
Senast: palle
·
L
Hästvård hur gör ni när ni visiterar en häst? hru ofta gör ni det?
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: suisyola
·
B
Hästvård När är det dags att ta träckprov för att mäta maskangrepp? Som jag har förstått så sover ju många maskar över vintern. När vaknar dem...
Svar
9
· Visningar
791
Senast: Mammadutt
·
S
Hästvård HEJ! jag ska köpa en varmblods hingst som är jätte snäll å lungn. MEN....dom vill inte ha nån hingst i stallet, så jag undrar om man kna...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: snor88
·
S
Hästvård hej! är det någon som vet om man kan kasterera en 10årighingst? och ungefär hur mkt det kostar? jag behöver får reda på saren så fort...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Lindis
·
C
Hästvård Hur löser jag denna situation på bästa sätt? Som vissa kanske läst har jag fått veta att jag väntar tvillingar, detta är jag jätteglad...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 781
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har läst mycket om strassermetoden, och tycker den verkar vettig. Det jag nu undrar är om någon av er som utövar denna metod har hästar...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 776
Senast: wild
·
S
Hästvård Jag undrar om inte allt för många avmaskar sina hästar alldeles för ofta! Och oftast så tas det inget träckprov utan det avmaskas i...
Svar
17
· Visningar
1 160
Senast: Magdalena
·
X
Hästvård Jag har sett detta ord i många trådar, men jag fattar inte vad det betyder.. Så vad betyder konvalecens?? Tacksam om någon vill förklara...
Svar
13
· Visningar
7 036
Senast: Daydream
·
Hästvård Hur ung kan en häst vara första gången man tar ut en kiropraktor? Tänkte på fölskador och så.
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: Corax
·
L
Hästvård de här är 3gången ja skriver en sån här tråd, men den försvinner!!!
Svar
4
· Visningar
860
Senast: lie
·
Z
Hästvård Hemska \"knutor\" För ca 4 månader sedan upptäckte vi att min häst va lite svullen på vänster bakben och hade typ som en grymt hård...
2
Svar
22
· Visningar
4 363
Senast: Sirisiri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp