Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har läst mycket om strassermetoden, och tycker den verkar vettig. Det jag nu undrar är om någon av er som utövar denna metod har hästar...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 781
Senast: wild
·
S
Hästvård Jag undrar om inte allt för många avmaskar sina hästar alldeles för ofta! Och oftast så tas det inget träckprov utan det avmaskas i...
Svar
17
· Visningar
1 162
Senast: Magdalena
·
X
Hästvård Jag har sett detta ord i många trådar, men jag fattar inte vad det betyder.. Så vad betyder konvalecens?? Tacksam om någon vill förklara...
Svar
13
· Visningar
7 038
Senast: Daydream
·
Hästvård Hur ung kan en häst vara första gången man tar ut en kiropraktor? Tänkte på fölskador och så.
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: Corax
·
L
Hästvård de här är 3gången ja skriver en sån här tråd, men den försvinner!!!
Svar
4
· Visningar
861
Senast: lie
·
Z
Hästvård Hemska \"knutor\" För ca 4 månader sedan upptäckte vi att min häst va lite svullen på vänster bakben och hade typ som en grymt hård...
2
Svar
22
· Visningar
4 377
Senast: Sirisiri
·
C
Hästvård Brukar ni ge hästen extra vitaminer om den är konvalecens? Ger min häst endast höensilage och betfor och mineraler och har gjort det i...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Alexandra_W
·
L
Hästvård Är det vanligt? Eller att det tar månader (år??) för en svullnad efter skada att gå ned? :confused: Frågar med anledning av min hästs...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Tillis
·
Hästvård En häst som är väldigt skygg om öronen och som skakar på huvvet mkt, kan det vara något fel i öronen? Ursäkta att det låter som en...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Mammadutt
·
Hästvård min låtsaspappa har kanske fixat så Thors Trading (stavas??) ska börja tillverka alluminiumskor för ridhästar (inte bara travskor)...
Svar
7
· Visningar
951
Senast: Desert_Wind
·
Hästvård Min häst har fått en spark i dag..han är svullenpå ena sidan av bringan...dubbel så stort, o har ont när man trycker på svullnaden...
Svar
2
· Visningar
587
Senast: hjalle
·
J
Hästvård Skrev här januari om lille shettisen som fått misstänkt fång, till synes utan någon specifik anledning. Han fick butta, fångverkades...
Svar
17
· Visningar
3 058
Senast: Alexandra_W
·
R
Hästvård Hej. Funderar på att byta ut vattenkopparna i stallet, har gamla begagnade kovattenkoppar med tunga nu och de fungerar lite si och så...
2
Svar
33
· Visningar
5 849
Senast: veronican
·
F
Hästvård Ni som råkat ut för detta hur höll ni igång era hästar? Hur länge satt det i? Vad orsakade det i ert fall? (Jag har kontaktat vet...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Filosofen
·
Hästvård I kväll när jag tog in hästarna så kände jag att Arrow hade små knölar på halsen, kändes som myggbett. Det kliade tydligen, för han...
Svar
8
· Visningar
2 888
Senast: Centaur
·
A
Hästvård Har nu hört detta från flera håll: att det kan vara fång trots att hästen bara är halt på ett ben. Visst kan fång leda till att hästen...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Centaur
·
Hästvård Min häst var felskodd när jag köpte henne. Trångskodd, lång i tår bla och så har hon underskjutna trakter. Hon har fått mkt bättre hovar...
Svar
15
· Visningar
4 354
Senast: Lydia
·
B
Hästvård Nu börjar pållarna i stallet brunsta lite lätt och min pålle är alldeles nerpissad och luktar (vallack). Så min fråga är: vad har ni för...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Buick50
·
Hästvård Överben... KAN överben växa bort? Har tyvärr inga bra bilder på det, men jag har i samband med många andra konstaterat att de rätt...
Svar
12
· Visningar
1 211
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Då min häst har fått diagnosen hovledsvrickning så är jag nyfiken på hur det har gått för andra med samma problem. Så berätta gärna om...
Svar
4
· Visningar
3 072
Senast: Inna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp