Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård \"Knäppningar\" i ryggen... Hej! Jag har en häst som det knäpper i ryggen på. Om hon tex står i stallgången och flyttar ett steg fram...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Cleooo
·
B
Hästvård Har haft problem med mugg på en av hästarna, har provat med allt möjligt, grönsåpa, Aloe Vera etc, utan resultat. För 6 dagar sedan...
Svar
9
· Visningar
882
Senast: BJÖRKIS
·
Hästvård Har ett shettis sto som nu efter röntgen inte ska avlas på enligt vet.Hon har ett genetiskt fel som består i att glidytan på vänster...
Svar
17
· Visningar
1 596
Senast: SessCa
·
S
Hästvård buhuhuuu :( min häst är skadad (igen). Efter en fadäs i hagen som slutade med en has glidning vänster bak som resulterade i ett skrapsår...
Svar
9
· Visningar
1 029
Senast: Tillis
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hovbölder - dela med er av era erfarenheter! Har ett halvblod som helt plötsligt drabbats av TVÅ hovbölder på...
Svar
18
· Visningar
3 167
Senast: loy
·
P
Hästvård Känner lite dåligt samvete. Jag har tre stycken ponnyer; en connemara som är mycket duktig i hoppning och dressyr. En welshkorsning som...
Svar
9
· Visningar
863
T
Hästvård Min häst tror jag har kvarka hur botar man det??
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: blindabelinda
·
M
Hästvård Någon som vet och kanske har några exempel på fall ...
Svar
14
· Visningar
5 357
Hästvård Jag har upptäckt att vår treåring har löss, det började med att han kliade av sig päls på två fläckar, och nu har jag sett att det...
Svar
13
· Visningar
3 294
Senast: Boj
·
L
Hästvård Våran häst har strålröta vet någon om behandlingstider, vad som kan gå galet, ska hästen stå eller ridas??? Vad är bästa behandlingen...
Svar
2
· Visningar
917
R
Hästvård Om man har ridit hårt kan man ju lägga på lindor under natten. Nu är det så att där jag står har de ingen möjlighet att ta av lindorna...
Svar
5
· Visningar
735
Senast: Rianimare
·
Hästvård Tycker att min eksemfria islandshäst kliar sig väldigt mycket. Kliar ofta både man och svans. I går stod hon och kliade sig mot grinden...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Balderum
·
D
Hästvård Igår när jag var ute och red tyckte jag damen haltade till lite, sedan försvann det (men eftersom jag funderade över det inbillade jag...
Svar
10
· Visningar
2 253
Senast: daysi
·
B
Hästvård Vi har ett 16-årigt russ som blev halt i oktober efter att han varit i bråk i hagen. Första domen var yttre böjsenan, 6 veckors vila...
Svar
1
· Visningar
763
Senast: ch791022
·
Hästvård Lilla ponnyn får medicin och har äntligen börjat äta ordentligt - nu har hon fått diarré! Mina hästar är ju aldrig sjuka så jag blir...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: yodi
·
L
Hästvård Vet inte mycket om hasgalla, vad och varför? Någon som vet något ?
Svar
2
· Visningar
1 213
T
Hästvård Min häst haltar lite på ena benet kan det vara svårt skadat tycker du att man ska kontakta en veterinär???? :confused:
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Gladnir
·
M
Hästvård När jag kom till stallet igår var min ponny sjuk. Han var jätte hängig, hade inte ätit nånting och ville inte röra sej hade inte feber...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: miss_willow
·
Hästvård Har hört av en gammal hästkarl att Svavelblomma är bra mot hästhosta. Är det någon som har någon erfarenhet av detta medel? Bettan
Svar
7
· Visningar
2 502
Senast: Centaur
·
Hästvård De tar då eländet i skov de små kräken..ehh, förlåt..de små rara älsklingarna menar jag ju såklart :devil: Tyckte Kele haltade på ena...
2
Svar
33
· Visningar
2 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp