Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård var & tittade på ett stall till min ponny idag, & där hade de ett solarium till hästarna (?) var är det bra for? anar att det ska...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: BeastieBabe
·
E
Hästvård Vet inte om detta hamnar rätt nu, jag ska bygga stall och har lite funderingar! Hur hög måste boxväggen vara till en stor häst? Det enda...
Svar
6
· Visningar
2 280
C
Hästvård Hej! Hittat pälsätande löss (99% säker, det kryp vi hittade liknande i alla fall mest de bilder vi tidigare sett på pälsätande löss)...
Svar
4
· Visningar
2 171
Senast: Tess82
·
C
Hästvård detta är ett tillägg på mitt förra inlägg om lösa benbitar osteochondros. Är rädd att det hon fått av sin spark är spatt! Hon hade en...
Svar
7
· Visningar
997
Hästvård Finns i dagens ridsport en liten artikel om Strassermetoden där man skarpt påpekar att den om den utövas som den lärs ut STRIDER mot...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 703
Senast: Siglavy
·
Hästvård Vad beror det på? Hur yttrar det sig?
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Inelin
·
Hästvård Kort bakgrund: Hästen har en defekt i hasen som sitter på icke viktbärande del, som påverkar när benet lyfts. Gammalt elände (medfött?)...
2
Svar
20
· Visningar
1 801
L
Hästvård I Östersund har de dumpat två döda hästar på soptippen :eek: :crazy: :( Kolla på stallmagsinet.com (det stod bland notiserna) Helt...
2
Svar
21
· Visningar
1 789
Senast: BeastieBabe
·
C
Hästvård Någon som vet var man kan hitta en utförlig bild på hästens leder/hasleder på nätet?? Nån bra sida där man kan se glidlederna och...
Svar
5
· Visningar
3 171
Senast: calind
·
L
Hästvård Funkar det? ett sånt täcke är ju väldigt dyrt(5000) och att köpa nått som kanske inte funkar känns inte så lockande.. nån som har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 856
Hästvård Fölis har slagit i pannan jämte början till v öga. Ett sår ca 2,5 cm långt ganska djupt. Jag tyckte det såg ganska bra ut så jag ringde...
Svar
4
· Visningar
712
Senast: Rotterö
·
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar i ämnet, men jag hittade ingen passande. Jag har bara en kort fråga; vilka ska avmaskas i...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: misan
·
M
Hästvård Tänkte om ni kunde hjälpa mig lite med att ange vikten på pålle. Ganska liten omkring 155cm, lite tunn(varmblod) men hyffsat musklad...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: calind
·
Hästvård I fredags red jag dressyrträning på min häst, ett sexårigt halvblod. Han var bra nästan hela ridpasset, men efter att tränaren ridit och...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: Inna
·
D
Hästvård Upptäckte för några dagar sedan ett knakande läte från min hästs rygg. Trodde först att det var sadeln som givit upp, men knakandet...
Svar
5
· Visningar
1 149
Senast: Boj
·
Hästvård När jag klippte min valack i fredads så var han verkligen skärrad. Efter att ha krånglat runt i en halvtimme så orkade han liksom inte...
Svar
3
· Visningar
1 464
Senast: fejko
·
L
Hästvård Efter ett vanligt pass i lugnt tempo på kanske 7-9 km så när jag är tillbacka med han i stallet så är han dyngsur! jag vet inte om han...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: lie
·
S
Hästvård Kompisen ska klippa sin haflinger imorgon för första ggn. han ska klippas på hals och under magen. Han har gått otäckad hela vintern...
Svar
9
· Visningar
832
Senast: squirlett
·
A
Hästvård Mitt sto håller för tillfället på att återhämta sig efter sitt tredje anfall av fång. Jag har börjat fundera på hur brukbarheten ändras...
Svar
10
· Visningar
1 024
Senast: armada
·
M
Hästvård har hört mycket de där använder ja värkligen inte. och de där är det ända jag använder.. vad föredrar ni, för- & nackdelar?
Svar
19
· Visningar
1 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp