Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har haft en evig tur med mina hästar och de har inte varit sjuka eller skadade, för än nu. När stora pållan hämtat sig från sin...
Svar
15
· Visningar
1 026
Hästvård Har lagt märke till att min valacks kiss tenderar att bli mörkare när han nästan kissat klart. Först är det ja orangegult sen kommer...
Svar
6
· Visningar
888
Senast: tipex
·
S
Hästvård Min häst är halt sedan en vecka tillbaka. Hon klev snett på onsdagen, visade ingen hälta då men på torsdagen var hon svullen och varm...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Har en ponny, när han köptes veterinärbesiktigades han. Allting ua, utom förslitningar konstaterades. Veterinären sa att han klarade...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: miss_willow
·
R
Hästvård Tror jag har frågat förr men jag minns inte :o Vad är bronkit? Kan det göra att man inte kan rida?
Svar
4
· Visningar
877
Senast: Real_Life
·
A
Hästvård Om en häst haft ringorm en gång i sitt liv, kan den då får det fler gånger? Var en kompis till mig som sa att de var så. :confused:
Svar
3
· Visningar
1 926
Senast: pixiegnomen
·
W
Hästvård Någon som har sin häst verkad enligt strassermetoden? Den enda i sverige som hitills e utbildad enligt hildur strassers metod bor visst...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 372
Senast: xCATHx
·
S
Hästvård häromdan såg jag att min häst hade stora hårlösa fläckar i ljumsken och ner lite på bakknäet, det flagar sig och fäller en massa små...
Svar
3
· Visningar
1 119
Senast: ankans
·
Hästvård Är lite orolig för min häst... För ett par dagar sen så fick han ett sår på insidan av hasen, inte så djupt, ungefär 10cm långt. Han har...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: Centaur
·
K
Hästvård Hej! Jag undrar hur man får bort mjäll i mannen och pannluggen på bästa sätt? Det är inte löss för det är kollat.
Svar
8
· Visningar
938
Senast: Sheena
·
Hästvård Syrran ringde igår: "Hej! vi är på väg hem från djursjukhuset med din häst" HJÄLP! snacka om hjärtsnurp! :eek: Han har fått ett sår på...
Svar
12
· Visningar
1 622
Senast: Kratus
·
K
Hästvård Jag tror att min häst har fått svamp i öronen! Aldrig varit med om detta innan. Vad tvättar eller smörjer man med? Receptfritt? Någon...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: HannaZ
·
Hästvård Fasiken, Magdalena väljer då sitt barnfödande olägligt *flin* Nä, skämt åsido. Nu behöver jag hjälp. Skickade träckprov på åringen...
Svar
19
· Visningar
1 396
S
Hästvård En häst i stallet har stora problem med mugg. Det har nu blivit valkar runt karled och kota till följd av överporduktion av hudceller...
2
Svar
32
· Visningar
3 545
Senast: Hogbird
·
Hästvård Funkar det? Jag har kvar Etotal sedan tiden den gick att köpa och jag är ganska rädd om den och vill inte exprimentera med den i...
Svar
3
· Visningar
2 036
Senast: ankans
·
B
Hästvård Vad gör man med en häst som fåt en hovböld?? :confused: någon som har varit med om det och har nåt bra tips?
Svar
10
· Visningar
1 707
Senast: Blixten
·
Hästvård Igår när jag kom till pållen hittade jag ett sticksår på kronan på höger bak, och lite senare ett sår på insidan av bakknäet på samma...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: Marvin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 561
Senast: ako
·
J
Hästvård Vill börja med att skriva att jag vill bara diskutera ämnet att åka till klinik; eventuella namn, erfarenheter m.m. kan ni p.m'a till...
2
Svar
22
· Visningar
4 480
Senast: Centaur
·
Hästvård såhär är det.. Min syster ska flytta sin häst till mitt stall. Han har VÄLDIGT mycket päls coch har stått i ett nollgradigt stall. I...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Jutka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp