Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård såhär är det.. Min syster ska flytta sin häst till mitt stall. Han har VÄLDIGT mycket päls coch har stått i ett nollgradigt stall. I...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Jutka
·
M
Hästvård För 1,5 vecka sedan fick min häst ett fult sår på vänster bakknä(fråga mig inte hur), stort som en enkrona ungefär, inte speciellt...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: majja22
·
P
Hästvård Tack alla ni som engagerat er i frågan. Om jag förstått rätt skor många vintertid för att brodda, men en häst UTAN skor är det väl...
2
Svar
24
· Visningar
1 641
Senast: HannaZ
·
J
Hästvård hur pass "smittsamt" är krubbitning? räker det med att hästen ser en annan som gör det?? /me & bellis :confused: :confused: :confused:
Svar
16
· Visningar
1 246
Senast: TantEster
·
Hästvård Min lilla shettis dam var synnerligen ojämn att stretcha i fredags, vilket hon inte varit förut. Jag har inte jobbat henne så pass så...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Jamtland
·
K
Hästvård Hej! En häst i stallet kliar sig ganska mycket på svansen? Han är avmaskad regelbundet. Är det någon som har några idéer eller tips??
Svar
1
· Visningar
584
Senast: mirage
·
Hästvård Min häst är full med päls. Har rakat henne en gång i höstas och under jul vilade hon. Nu när träning börjat sätta fart, undrar jag om...
Svar
17
· Visningar
1 429
Senast: Mumlan
·
F
Hästvård Min häst har högre hull än vad jag önskar. Foderstaten kan jag inte laborera med han får hö och pyttelite korn samt morötter. Han är...
Svar
7
· Visningar
715
Senast: Jessica
·
D
Hästvård Min häst hade kolik i går. jag vet inte vad det brodde på. Men jag tror att de var att jag ökade hennes foder rätt mycke på en gång. Men...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: roccostar
·
S
Hästvård Jag undrar vilka som är för/emot lösdrift? För- och nackdelar? Jag är själv "mellan två hästar", bor i hus och har en dröm om att nästa...
Svar
11
· Visningar
1 035
Senast: Zora
·
G
Hästvård Träckprov & maskisar Tänkte göra ett träckprov i slutet av april (kan vara lagom har jag förstått?!) för att kolla läget. Om de inte...
2
Svar
20
· Visningar
1 524
Senast: Gargamella
·
P
Hästvård Jag har roat mig att mäta hur mycket hästarna rör sig i hagen. Vi har en vinterhage som är ca 300x300 meter. Har tre hästar som släpps...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: Centaur
·
Hästvård Valacken har varit skodd av samma hovslagare på samma sätt sen 2001. Erkänt duktig hovslagare som är utbildad och har jobbat på klinik...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: Alexandra_W
·
F
Hästvård Min häst har börjat blöda ur munnen när ja ridit henne..:/ jätte orolig över vad d kan vara. jag är absolut inte hård i handen. Men hon...
Svar
8
· Visningar
3 618
Senast: suisyola
·
F
Hästvård Har en shettis som har börjat att torrhosta inte så farligt men det låter lite jobbigt. Har hört att det kan vara spolmask som hon har...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lady_A
·
Z
Hästvård Har en kallblodstravare (6 år) enligt hovslagare så formas hovarna (på två distinkta sätt) beroende på tidig skoning och sättet de...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: ameo
·
H
Hästvård Min häst är sned i bogbladen... man ser det tydligt när han t ex står och betar.. :confused: Vem/vad ska man ta ut? Nån med liknande...
Svar
18
· Visningar
1 709
Senast: Flinga
·
F
Hästvård Hur stora är chanserna att en häst som har lös benbit i knäleden blir helt bra efter operation? Skulle ni operera en häst som har det...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Flinga
·
O
Hästvård någon som har några bra tips hur man sköter om en gammal häst (31år) på det allra bästa sättet! :confused:
2
Svar
32
· Visningar
2 310
Senast: Osis
·
Hästvård Pållen är öm där sadelgjorden ligger, vad ska man göra åt detta?
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: Gabriol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp