Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Hästvård Idag när jag kom till stallet och skulle ta in min häst så lekte han i hagen och var hur pigg och fräsch som helst. Jag gick in i...
Svar
12
· Visningar
2 378
Senast: Dean
·
K
Hästvård Har dom någon hemsida? :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Svar
2
· Visningar
1 512
Senast: Karamella
·
B
Hästvård Hur många gånger under ett år och med vilka preparat? Varför avmaskar ni så ofta/sällan? Gör ni träckprov?
2
Svar
31
· Visningar
5 235
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård Jaha, såg idag att hästen jag hämtade igår har löss, skit kul altså... Ja switch är väl det enda som hjälper eller? Vart köper jag...
Svar
11
· Visningar
1 171
Senast: SessCa
·
S
Hästvård När gör ni det? Det är väl inte så bra att göra under vinterhalvåret? Hur gör ni det? Med kallare vatten och svamp? Visst stämmer det...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Centaur
·
N
Hästvård ..om man har en häst som blir tokig när man försöker att rycka..?? :crazy:
2
Svar
22
· Visningar
2 215
Senast: Nobell
·
Hästvård Har en ganska ung, ganska klantig häst, han slår sig jättemkt på benen, främst i hagen. Boots runt om är ett absolut måste!!! Men han...
Svar
18
· Visningar
1 003
Senast: SessCa
·
S
Hästvård Hej alla. Jag har en fundering, gick i hagen å kollade och ser flera blodliknande kisspölar,likosm de har kissat å kisset är väldigt...
Svar
10
· Visningar
1 256
Senast: YorkWann
·
L
Hästvård Jag har nyligen fått hem en fullpälsaad och tjock shettis, och hon blir väldigt svettig fast vi tar det lugnt när vi rider. Kan jag...
Svar
6
· Visningar
737
Senast: LuddeLump
·
S
Hästvård Vad är bone spavin (eng.) för något? Svensk översättning tack!
Svar
3
· Visningar
1 603
Senast: sanwan
·
Hästvård Nu har hästn vilat i 2 veckor då hon varit halt i hb. Nu när jag kongerar henne syns inget på bak men däremot fram. Ihöger varv haltar...
Svar
1
· Visningar
607
E
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av hur lång tid en hovböld tar att läka?
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Empa
·
L
Hästvård Hur lång tid över 1 år kan det gå mellan vaccinieringarna utan att man måste börja om? I mitt fall rör det sig om 1 månad, alltså 13 mån...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Görel
·
Hästvård Pållen har haft kotledsinflammation hö fram, och lite på vä fram. Vilade 11 veckorn nu friskförklarad sedan tre veckor. Har promenerat...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: HannaZ
·
L
Hästvård gör *morotstricket*? låter henne sträcka sig efter moroten när jag tar den vid sidan av henne..då knäcker det till kanske 2-3 gånger i...
Svar
13
· Visningar
3 980
Senast: SessCa
·
M
Hästvård Idag när jag tittade på ponnyn min så tyckte jag att han var lite stel i bak när min mamma red honom. Han satte inte under sig riktigt...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: miss_willow
·
Hästvård När ska man ringa veterinär? På de åren jag har haft henne har hon inte varit varken halt eller sjuk, men nu är häststackarn halt och...
2
Svar
28
· Visningar
1 907
Senast: mian1
·
D
Hästvård I lördags när jag var ute och red så kastade min häst sig åt sidan när min galna hund kom utspringandes från skogen. Antagligen sträckte...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: sova
·
L
Hästvård Skulle åka iväg förut när jag hörde ett himla dunkande från stallet. Jag gick in och såg att min häst stod och sparkade i boxväggen med...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: link
·
M
Hästvård För er som har hängt med så har vi ju haft det jobbigt hon och jag sedan okt-02. Runthoppande hältor, ryggproblem, nästan utdömd pga...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: majja22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp