Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När man fått svar från träckproven, HUR tolkas dom och NÄR är det lämpligt att vidta åtgärder? Hur många ägg per gram träck kan man ha...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Magdalena
·
M
Hästvård Har egentligen bara en kort fråga, men svara gärna med en motivering! Om jag misstänker att min häst har mask, ska jag då avmaska direkt...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Bucus
·
S
Hästvård igår när jag kom till stallet var pållens has stor som en jag vet inte vad. + att han hade ett litet sår mitt på. Förmodligen har han...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: zilla
·
Hästvård På vinter är ju maskarna i dvala, för vuxna hästar som rimligen då har lilla & stora blodmasken samt bandmask (och ev. styngflugans...
Svar
1
· Visningar
1 358
Senast: TantEster
·
M
Hästvård Nu har ponnyns ägare slarvat bort det nyaste vaccinationsintyget där det är bevisat att han fick vaccin i november. Vi ska tävla på...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: suisyola
·
Hästvård Pållen har varit konvalescent mellan juli - november. Är sedan mycket försiktigt riden rakt fram i trav och galopp i skogen (efter väg)...
Svar
14
· Visningar
1 579
T
Hästvård Min gamla pålle har fått någon sorts infektion eller svamp i skapet. Det är fullt av kletig ljusgrå smegma.Vad ska jag göra?? Har...
Svar
9
· Visningar
3 758
Senast: TantEster
·
H
Hästvård Är det någon som vet ett bra medel mot svamp i strålen/hovägg? Hovslagarna har ett blå/lila spray för detta. Någon som vet namnet på det...
Svar
11
· Visningar
2 917
Senast: Hobbyryttaren
·
Hästvård Ponnyn lyckades igår (söndag) kliva loss snösulan ur skon på ena sidan så jag fick klippa av den. Skon satt perfekt även efter så jag...
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Roheryn
·
S
Hästvård Gud jag är fortfarande i chocktillstånd. Jag och min 5-åring var på träning igår. Hon har haft "vintervila" och inte hoppat på två...
2
Svar
38
· Visningar
4 131
Senast: martha
·
D
Hästvård Hej, Jag har en 11 årig hbl kille, som tappar skor hela tiden. :confused: Det var värre förut, men han tappar fortfarande en nån gång...
Svar
11
· Visningar
1 210
Senast: Jamtland
·
D
Hästvård hur stretchar man hästen. Hade tänkt att börja med det. Ingen som kan förklara? :angel:
Svar
6
· Visningar
845
Senast: DalaTös
·
P
Hästvård här kommer ännu en avmasknings fråga... om jag inte uppfattat det här helt fel är det alltså bara under sommarbetet som man ger sin...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Magdalena
·
S
Hästvård kan man göra det? aldrig hört talas om varken att man kan eller inte kan göra det, mend et borde man väll kunna? tänkte på ston som...
Svar
6
· Visningar
2 497
Senast: sanwan
·
M
Hästvård Ska åka och tävla på söndag. Ponnyn är inte min och fick hans papper idag. Han blev vaccinerad i november 2003 och på hans nuvarande...
Svar
4
· Visningar
707
Senast: miss_willow
·
Hästvård Hur mkt vatten dricker noramlt en stor häst på sommaren resp. vintern? Någon som vet?
Svar
10
· Visningar
922
Senast: panzy
·
L
Hästvård ..på stillastående häst. Min häst står väldigt stilla för ögonblicket (se annan tråd) har ni tips på bra sätt att förebygga kolik? Hon...
Svar
8
· Visningar
2 746
Senast: skuggi
·
S
Hästvård Hur lägger ni upp träningen efter vaccination? När börjar ni anstränga dom som vanligt?
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Speedster
·
H
Hästvård VEt ni vad som brukar vara de främsta orsakerna till tarmvred och kolik?? Främst gäller det tarmvred, hur botar man djuret utan...
Svar
12
· Visningar
1 666
Senast: Alfhild
·
L
Hästvård Någon som vet lite om den sortens skada??? hur den upkommer, hur stor chansen är att hästen blir helt frisk etc... En av ridskolans...
Svar
5
· Visningar
1 605
Senast: lva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp