Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hej allihopa.... Jag ska rida till ridhuset idag till en träning.. Och jag var osmart sist jag skodde pållan och satte inte på...
Svar
9
· Visningar
3 187
Senast: Tina_86
·
H
Hästvård Hästarna här hemma har börjat skala av träden från barken! Tänkte bara höra med er om dom har brist på något i foderstaten eller dom...
Svar
3
· Visningar
686
Senast: therese_malung
·
Hästvård När man skall ta tempen på hästar så skall man ju sätta ett snöre i termometern för att den inte skall riskera att försvinna in i...
2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: Bauke
·
Hästvård Jag har ju tidigare skrivit lite här om Novans mugg. I fredags beställde jag en veterinär för att titta på den. Veterinären tyckte inte...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: fragansia
·
E
Hästvård vet inte riktigt vilken tråd d passar in på men testar här. ibland när ja tar av täcket börjar han darra å skaka i hela kroppen nästan...
Svar
3
· Visningar
761
Hästvård Tydligen har grannstallet åkt på abortvirus och jag undrar lite om hur det smittar. Vårat stall ligger kanske 200 meter därifrån. Kan...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Mynta2
·
Hästvård Det är så här att min häst har nu haft ont i ryggen till och från under lite mer än 12 veckor...har provat massage, equiterapeft, örtkur...
2
Svar
33
· Visningar
4 935
Senast: SaraMara
·
V
Hästvård Kan man få lite hjälp? Det är erlichia och boreliaprov. Jag är inte säker på att jag fattar riktigt.. Såhär står det: BORRELIA...
2
Svar
21
· Visningar
2 653
Senast: TantEster
·
H
Hästvård En ponny på ridskolan har fått massa vita prickar på kroppen. Undrar nu om någon vet vad det kan vara? Är bara intresserad av o veta vad...
Svar
11
· Visningar
2 127
Senast: Bia
·
Hästvård Vacc mot botulism någon som har koll på hur viktigt det är? och ungefär vad varje spruta i grundvacc kostar? Hästen ska äta hösilage...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: furreburre
·
B
Hästvård Undrar jag? Min kommer alltid i tid, är utbildad och mycket trevlig. :) Men, det tog flera år att hitta honom. Har haft många olika...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 131
Senast: Muminros
·
E
Hästvård Min shetlandsponny är hingst(har låtit vererinären kolla upp de :o) men ponnyn är inte ett dugg intresserad av ston, inte ens av...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: Elliot_lover
·
K
Hästvård Hur upptäcker man att en häst har kotledsinflamation?
Svar
3
· Visningar
941
Senast: hjalle
·
Hästvård tidigast nästa vecka kommer min nya häst.. är jätteglad, han är min första egna häst, har varit medryttare i flera herrans år, och även...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: Kivina
·
T
Hästvård Jag vill att en riktig hästtandläkare ska kolla igenom min hästs tänder och fixa till dom om det behövs.Ringer man till en klinik...
Svar
5
· Visningar
844
Senast: angielie
·
M
Hästvård Såg just att SVA uppdaterat sin prislista för träckprovsundersökningar. De har sänkt priset för kvalitativ undersökning, där ingår...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: Mlisa
·
P
Hästvård hur rycker man manen på hästen ? jag har aldrig gjort det förr. Drar man bara ? :o måste man använda kam ? :banana:
Svar
9
· Visningar
872
Senast: mustbeforever
·
M
Hästvård Hej alla! Skulle fråga er vad för slags sulor ni har på era hästar på vintern? :confused: Täckande eller en "ihålig slang" som ligger...
Svar
10
· Visningar
804
Senast: muppan
·
Hästvård Någon som har någon erfarenhet av pålagringar på ländryggens fasettleder? Symptom? Hur fastställdes diagnosen? Behandling? m.m...
Svar
7
· Visningar
3 097
Senast: Boj
·
Hästvård Såhär är det, vi ska ta en häst på foder som tappat bort vaccinationspapprena. Måste vi då göra om grundvaccinationen (risken är att...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Mammadutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp