Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Om man misstänker att ens häst ser dåligt vem pratar man med då?Kollar vanliga veteräner sånt eller någon speciell? Rex
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Rex
·
A
Hästvård Igår upptäckte jag att min häst visade riktiga tjurminer när jag berörde henne i ena sidan. Hon tjurar ALDRIG för beröring annars (eller...
Svar
11
· Visningar
2 361
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Är det bra att massera hästen? Hur ofta/länge? När? (efter arbete eller före eller "kall"? Hur? Vad ska man absolut undvika? Tips...
Svar
16
· Visningar
2 168
Senast: Lejonelle
·
Hästvård min häst är död nu. hon vart bara sju år och jag hade haft henne sedan hon var ett halvår... jag hade hand om henne hellt själv i sex...
2
Svar
23
· Visningar
2 886
H
Hästvård Har en liten fråga... Har precis börjat grundvaccinera en häst som kom hem förra veckan. Hon har fått den första sprutan och ska ha den...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Hästbiten
·
Hästvård Är det normalt att en häst bajsar 7-9 högar på en natt? (= ca 14 h)
Svar
3
· Visningar
739
Senast: Magdalena
·
N
Hästvård Min häst är svullen runt kotleden, han ömmar inte och är heller inte halt. Är det någon som möjligen orkar spåna kring vad det skulle...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Wilma
·
Hästvård Hej Ni som har/har haft hästar med snett bäcken, hur har ni märkt att något är fel? Har dom blivit halta, eller kortare i steget, eller...
Svar
2
· Visningar
790
Hästvård Någon som har erfarenhet av kotledsinfektioner, och isånna fall varit med om fall där det dröjt ca ett år elelr mer innan hältan dyker...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: mannes
·
3
Hästvård Gjorde värsta tabben och missade pållens vaccination! Det är snart en vecka sen han borde fått sprutan. Ska ringa direkt på måndag...
Svar
12
· Visningar
1 608
G
Hästvård Jag undrar vad det finns för lugnande preparat man kan ge hästen i fodret. Pållan måste tyvärr sprutas inför vissa enligt henne...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: TantEster
·
T
Hästvård HJÄLP!När jag köpte min första häst i september så visste jag absolut inget om avmaskning och frågade då förra ägaren om hur jag skulle...
Svar
4
· Visningar
771
Senast: Mynta2
·
T
Hästvård Min ponny fick fång för ett tag sen, honb är varken särskilt tjock (ävrn om hon gott skulle kunna gå ner lite) och har aldrig haft fång...
Svar
2
· Visningar
796
C
Hästvård Jag ska börja på en antibiotikakur nu på 5 dagar och då har jag förstått att magen kan ta endel stryk. Kan man ge filmjölk under tiden...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: trassel
·
C
Hästvård 1. Hur vet man vad en häst ska väga? Idealvikten för olika hästar liksom. Det måste ju vara individuellt? 2. När är hästen för mager...
Svar
5
· Visningar
823
Senast: MiniLi
·
Hästvård efter hur lång tid och efter vilken spruta verkar vaccinet?
Svar
2
· Visningar
735
Senast: Glimten
·
M
Hästvård Är det någon som har övningar man kan göra för att strecha sin häst efter tex ridpass. Vi hade en jätte bra plansch i stallet förut med...
Svar
5
· Visningar
997
Senast: moonlightgarden
·
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av gummi skor . Isåfall vilka och vart får man tag på dem??? :bump:
Svar
17
· Visningar
1 503
Senast: Rikkan
·
V
Hästvård Hur gör ni? Min häst var på klinik för hältutredning igår, behandlades i lederna på 3 ben och har boxvila idag och imorgon. Därefter får...
Svar
15
· Visningar
1 849
Senast: Cyllene
·
M
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur ni upplever att rida hästen barfota på vintern, med risk för is och liknande? Rider just nu en häst som är...
Svar
8
· Visningar
1 296
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp